Více než dvě třetiny dětí a mladých lidí se již někdy aktivně zapojilo do dobročinného projektu. Většina oslovených rodičů považuje takové aktivity za správné a 72 % z nich by svého potomka podpořilo. Více než 80 % se také domnívá, že nápad pomáhat by měl vzejít přímo z rodiny. „Ve skutečnosti však děti a mladé lidi motivují jejich učitelé, nikoliv rodina. Ta přichází s myšlenkou pomoci jen ve 22 % případů,“ podotýká Ondřej Škorpil, ředitel Kanceláře představenstva ČSOB se zodpovědností za společenskou odpovědnost. Podle respondentů průzkumu by měly s motivací k dobročinným aktivitám pomoci i zájmové organizace a kroužky.
Naprostá většina oslovených považuje zapojení dětí do filantropických projektů za přínosné nejen pro potřebné, ale i pro samotné děti. „Při vymýšlení a realizaci dobročinné akce se mohou naučit brát ohled na druhé, získat smysl pro zodpovědnost a zajímat se o své okolí. To jsou zkušenosti, které mohou využít nejen během pozdějšího studia, ale i v běžném životě,“ dodává Ondřej Škorpil. Zaměřit by se přitom děti měly na pomoc znevýhodněným - postiženým a opuštěným – dětem. „Je zajímavé, že respondenti by spíše uvítali zapojení svých potomků do projektů zaměřených na vrstevníky než na podporu seniorů, osob s mentálním nebo tělesným postižením. To potvrzuje nejen průzkum, ale i naše zkušenosti s individuálním dárcovstvím,“ vysvětluje Ondřej Škorpil.
Peníze i veškerá pomoc dětí a mladých lidí by měla být směřována přímo těm, kteří je potřebují. To si myslí 90 % oslovených rodičů. „Jen necelá třetina, resp. pětina dotázaných by svěřila přerozdělení peněz neziskovým organizacím, resp. nadacím nebo nadačním fondům. A to je škoda, protože právě tyto organizace mohou být pro dárce cenným zdrojem informací, jak nejlépe pomoci,“ doplňuje Alena Králíková, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB.
Program Pomáhej
ČSOB a Era se prostřednictvím Nadace VIA rozhodly děti a mladé lidi v jejich filantropických aktivitách podpořit. „Program je určený všem od 7 do 26 let, kteří se rozhodli pomoci skrze benefiční akci nebo jinou aktivitou někomu ve svém okolí,“ říká Alena Králíková a dodává: „Chceme je podpořit v jejich snažení, ale zároveň jim ukázat, že jejich aktivita může být velmi přínosná.“ Cílem je rozvíjet adresné, neanonymní, kreativní dárcovství a ukázat české společnosti, že filantropie může být součástí každodenního života.
Finalisté 1. ročníku programu „Pomáhej“
- Děti dětem i s handicapem (rehabilitační aktivity pro děti se speciálními vzdělávacími
- Pavučinka (pomoc dětem z DD Pavučinka)
- Charitativní koncert a výtvarná aukce (záchrana kostela sv. Jiljí v Libyni)
- Charitativní studentský ples SZŠ a VOŠZ Ostrava aneb celá škola pomáhá (pomoc dětem z DD Domeček)
- Sbírka pro Felinku (pomoc JK Jitřenka a Hipocentru Jitřenka a kobylce Felince)
- Dobročinná tvořivá dílna aneb Mám ruce, abych pomáhal (podpora dětí se zdravotním postižením ze Střediska Víteček)
- Pomáháme seniorům (podpora terapeutických a volnočasových aktivit seniorů v bruntálském Domově Pohoda)
- Benefiční akce – Ve světlech reflektorů (pomoc dětem z FOD Klokánek v Teplicích)
- Benefiční koncert (pomoc s nákupem juniorské tříkolky pro holčičku se spastickou diparézou a se zrakovým a řečovým postižením)
- SOS pro SOS dětskou vesničku Karlovy Vary (záchrana dětské SOS vesničky Karlovy Vary)
- Zumbatonic Charity Day (pomoc rodině postižené vážnou dopravní nehodou)
- Slušnej bazar (pomoc se zaplacením zájmových kroužků pro děti z DD Plzeň)
Era a Poštovní spořitelna jsou součástí Československé obchodní banky a. s.
O ČSOB
Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací Skupiny KBC, která aktivně působí v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Kombinujíc sílu svých značek ČSOB (pro bankovnictví, pojištění, správu aktiv, penzijní fondy, leasing a factoring), Poštovní spořitelna (bankovnictví v síti pošt), Hypoteční banka (hypotéky) a ČMSS (financování bydlení), zaujímá Skupina ČSOB silné pozice ve všech segmentech českého finančního trhu. Skupina ČSOB staví na pevném a dlouhodobém partnerství s každým klientem, ať už v oblasti osobních a rodinných financí, ve financování malých a středních firem nebo v korporátním financování. Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSOB