Beitl (ODS): Vláda nás staví do role užitečných hlupáků, nouzový stav nepodpořím

21.01.2021 22:13

S respektem ke všem, kteří denně bojují s covidem nebo jeho následky, především ke všem zdravotnickým profesím, i při vědomí těžké situace, ve které se naše země nachází, musím konstatovat, že nepodpořím prodloužení nouzového stavu.

Beitl (ODS): Vláda nás staví do role užitečných hlupáků, nouzový stav nepodpořím
Foto: archiv politika
Popisek: poslanec Parlamentu ČR Petr Beitl (ODS)

Prodloužení nouzového stavu není administrativní úkon, i když se k tomu vláda tak staví. Jedná se o zásadní omezení občanských svobod, které by mělo být řádně vyargumentováno. A pokud trvá celých 176 dní, tak by mělo mít stopu evolučního srozumitelného vývoje, nebo chcete-li  poučení z minulých chyb.

Anketa

Zachrání nás vakcína proti covidu-19?

27%
73%
hlasovalo: 10416 lidí

Bohužel nás vláda stále staví do role užitečných hlupáků, ignoruje návrhy opozice a nechce jí umožnit, aby se stala součástí řešení. Příkladem může být dlouho požadovaný systém protiepidemických opatření (PES), který už prodělal více mutací než virus a jeho výstupy jsou dnes ignorovány členy vlády, která ho stvořila. Hlupáky dělá vláda také z podnikatelů a občanů, protože dlouhodobě není schopna plnit sliby, které zmateně dává.

Nechceme pouze řešit příštích 30 dní, chceme naši zemi vyvést jak z epidemiologické, tak z ekonomické krize. Abychom mohli hlasovat pro vládní návrhy, požadujeme:

  • spravedlivé, předvídatelné a férové kompenzace ve všech postižených odvětvích ekonomiky. Jednou z jednoduchých cest by mohlo být obnovení Antiviru C, tedy odpuštění plateb sociálního a zdravotního pojištění. Ovšem nikoli plošně, ale podle míry zákazu podnikání či dopadu krize. Dalším krokem by mohlo být rychlé schválení zákona o kurzarbeitu.  Ale to by se vládní resorty musely nejprve domluvil mezi sebou. Systémovým krokem je přijetí zákona o odškodnění. Náš návrh leží ve sněmovně.
  • v oblasti školství očekáváme argumentačně podložený plán (PES školy) na druhé pololetí, jak vrátit děti do škol, s návazností na přijímací zkoušky, maturity a praktické vyučování
  • pravidelné a přehledné informace o objednávkách vakcín, systému distribuce a průběhu očkování. Jednoduchý a spolehlivý registrační systém. Opět bojujeme o důvěru občanů, právě v této problematice, která nás může z epidemie vyvést.
  • na minimální a pochopitelnou míru snížit omezování pohybu občanů především v noci a v otevřených sportovních či přírodních areálech. V současné době hlavně na horách. Potřebujeme pravidla, nikoli zákazy.

To je cesta jak se z celé té krize můžeme dostat. A také cesta jak může vláda získat pro své kroky podporu celé poslanecké sněmovny.

Převzato z Profilu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Válek: Jak zajistit a poskytnout dětem dietní stravu

15:14 Ministr Válek: Jak zajistit a poskytnout dětem dietní stravu

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k nové metodice poskytování dietní stravy v rámci šk…