„Je třeba si uvědomit, že stavební rozhodnutí, která byla vydána, byla činěna na základě některých posudků rozhodnutí třeba o dopadech na životní prostředí a v případě, že by došlo k šetření na úkor infrastruktury, která souvisí s prostupností krajiny, která souvisí s ochranou, protihlukovými valy, tak by mohla být ta rozhodnutí zpochybněna," uvedl Bárta pro Rádio Česko.
V tomto smyslu si na to prý s ministrem Bártou bude muset sednout. „Já věřím, že cestu, jak z toho ven, najdeme," řekl dále Drobil.
Už se prý ale v minulosti s Bártou dohodl na tom, že vytvoří pracovní skupinu, která se bude zabývat dopravní infrastrukturou a jejími dopady na prostředí ovzduší.
Musí prý znát stanovisko o železnici
„Chci s ministrem tyto věci ještě znovu probrat, protože jedna věc je to technické ohlášení, které stavby chce pozastavit, ale druhá, čemu chce dát přednost do budoucna, jestli železnici, anebo dálniční síti," řekl dále Drobil Českému rozhlasu.
Poukazuje také na to, že je třeba se podívat do programového prohlášení, kde se vláda Petra Nečase zavázala k tomu, že bude dbát na životní prostředí.
„My jasně říkáme, že problematika ovzduší v Moravskoslezském kraji je priorita číslo jedna, a na druhou stranu stejně tak říkáme, že jedna z těch věcí, která to může vyřešit, je dořešení dopravní infrastruktury, jako jsou obchvaty měst, dokončení dálniční infrastruktury. Rozhodnutí o tom, že většina staveb je zastavena v Moravskoslezském kraji, je z mého pohledu problematické a já si na to chci skutečně s panem ministrem Bártou sednout," dodal ministr životního prostředí.
Foto: Hans Štembera
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb