„Po každých volbách američtí novináři podnikají mapování nového Bílého domu, snaží se zprostředkovat čtenářům i sobě, v jakém stylu prezidentův úřad funguje a jakými myšlenkovými schématy je jeho uvažování ovlivněné,“ konstatuje Weiss s tím, že letos to jde špatně, neboť Trump přišel ze světa mimo profesionální politiku.
„Život tomu chtěl, aby kandidoval jako republikán, ale měl i má k republikánským politikům stejně blízko či daleko jako k demokratickým,“ uvedl. A zmínil i Trumpův vztah s médii, kdy součástí jeho strategie je to, že s médii nekomunikuje jako se zprostředkovateli jeho sdělení veřejnosti, nýbrž jako se soupeřem.
Původní text ZDE.
A tak novináři jako hlavní „moc za trůnem“ identifikovali Stephena Bannona, který je zřejmě nejen Trumpovým stratégem, ale i jakýmsi clearingem nápadů a idejí, jež mezi Trumpovými podporovateli kolují.
„Bannon byl před nástupem do role šéfa Trumpovy kampaně mediálním podnikatelem a impresáriem – měl rozhlasový pořad a řídil server Breitbart News, který se profiloval jako opozice vůči stávajícímu mediálnímu establishmentu. U předchozích administrativ, demokratických i republikánských, si američtí novináři vždy vytvořili své zdroje, které ne že by jim říkaly všechno, ale když už se s nimi bavily, pak víceméně na rovinu,“ zmiňuje Weiss a popisuje Bannonovy mediální výroky. Novináři jsou navíc podle něj pro průzkum Bannonova prostředí chatrně intelektuálně vybaveni.
„Jinak řečeno, novináři nemají ponětí, jak Bannon uvažuje,“ uzavřel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef