„Na ministerstvu školství aktuálně finišují práce na novele inkluzivní vyhlášky. Změny ve společném vzdělávání byly sice připraveny již loni na jaře, ale po jejich představení veřejnosti se kolem vyhlášky rozpoutal velký boj,“ popisuje Sárközi, jak se neziskovky rozhodly změnám stůj co stůj zabránit. Na opačné straně přitom stojí učitelé žádající výrazné změny v celkovém nastavení inkluze.
„Pedagogové z praxe jsou rádi, že je ministerstvo školství alespoň částečně vyslyšelo a snaží se napravit, co Kateřina Valachová pokazila. Exministryně školství za ČSSD prosadila radikální změny v nastavení inkluze navzdory výtkám Asociace speciálních pedagogů, ředitelů škol i učitelů. Nechala zrušit přílohu rámcového vzdělávacího programu, podle níž se učili žáci s lehkým mentálním postižením. Výsledkem je, že místo 20 hodin pracovního vyučování na druhém stupni základní školy mají pouze tři čtyři hodiny jako všichni ostatní. A namísto toho, aby se učili praktickým dovednostem, které uplatní v životě a práci, vysedávají zbytečně na hodinách chemie, cizího jazyka nebo fyziky,“ popisuje Sárközi.
Dále uvádí i to, jak se žákům dříve věnoval speciální pedagog, nyní se ocitli v běžných třídách, kde až po několika měsících dostanou asistenta. „Přínos pro žáky je mizivý, náklady obrovské. Z původně odhadované jedné miliardy korun ročně je to již čtyřikrát více,“ dodává Sárközi, že učitelům navíc byly sníženy příplatky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef