„Služby společnosti JCDecaux využilo v loňském roce více než 1 100 komerčních subjektů, žádná politická strana nebyla vůči těmto firmám jakkoliv zvýhodněna,“ uvedla firma ve svém stanovisku. Vliv na výši poskytnuté slevy má podle společnosti řada faktorů, jako je momentální obsazenost ploch, rozsah objednávky, umístění reklam či délka kampaně. „V případě zahájení kampaně krátce po objednání ploch se poskytuje významná tzv. last minute sleva,“ doplnila firma.
Společnost poskytla loni slevu v předvolební kampani Pirátům i dalším politickým stranám. Šlo například o hnutí ANO; zástupci firmy tehdy v médiích uvedli, že sleva byla ve výši 20 procent, což odpovídalo objemu reklamy. Piráti k informaci sdělili, že o slevu nežádali, pouze přistoupili na nabídku firmy a vše transparentně zveřejnili v registru smluv.
JCDecaux na základě smlouvy s městem z roku 1994 provozuje většinu přístřešků hromadné dopravy v metropoli. Minulé vedení magistrátu označilo smlouvu za nevýhodnou a schválilo, že ji nebude prodlužovat, na což současné vedení navázalo. Jelikož firma mobiliář vlastní, bude si jej moci po skončení smlouvy odvézt. Město proto musí do té doby vyřešit nové přístřešky, do případné soutěže se může přihlásit i stávající provozovatel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk