Krkonoše se tak potýkají s celkovým úbytkem turistů. Změn doznala také struktura klientů. Zatímco dříve vévodili cestovnímu ruchu v regionu Němci či Holanďané, dnes je nahrazují Poláci. "Další problém spatřujeme v obecně kratší době pobytu. Týdenní turnusy jsou dnes běžné pouze v termínech prázdnin, mimo hlavní sezonu převažují jedno a dvoudenní pobyty,“ uvádí Oldřich Šimek, bývalý starosta Špindlerova Mlýna.
Řada míst v zahraničí se potýkala s odlivem turistů jako nejznámější české hory také. Nový impuls rozvoji cestovního ruchu vnesla celoregionální karta hosta, která podle tvůrců přináší výborné výsledky.
Podobná koncepce funguje již řadu let například v rakouských regionech Salzburger Land a Mieminger Plateau, známa je také z Itálie či Německa. Slováci spustili projekt regionální karty před třemi lety v liptovském regionu.
Nyní s podobným plánem přichází také Krkonoše. "Regioncard Krkonoše je marketingový nástroj sloužící k propagaci regionu jak na tuzemském, tak na zahraničním trhu. Službu spustíme 1. června a jejím prostřednictvím nabídneme turistům na české i polské straně Krkonoš 124 slev ve 22 městech a obcích, některé až do výše 100 procent. Levněji se lidé ubytují, najedí, mohou využít lacinější dopravu, ale také mohou výhodněji navštívit nepřeberné množství kulturních a sportovních aktivit a řadu dalších atrakcí,“ řekl Matěj Dunka, ředitel projektu Krkonoše Regioncard.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan