Vyplývá to z rozpočtu na příští rok, který ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé. Z celkové částky určené na investice tvoří asi jednu miliardu převody z letoška.
Pro pokračování městského okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol je v rozpočtu vyčleněno 156 milionů korun. Peníze půjdou na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí, předběžný geotechnický průzkumu nebo výkupy pozemků. Plánovaný úsek Vlasta navazující na Pelc-Tyrolce na tunel Blanka bude měřit asi deset kilometrů a většina povede v tunelu. Kdy okruh začne město stavět, zatím nebylo rozhodnuto.
V rozpočtu je také 51 milionů korun na přípravu stavby nového tramvajového a pěšího Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a 5. Na stavbu se již uskutečnila architektonicko-konstrukční soutěž. V roce 2020 bude pořízena projektová dokumentace, průzkumy a majetkoprávní vypořádání. Architektonicko-konstrukční soutěž bude vypsána také v případě zamýšleného Rohanského mostu z Karlína do Holešovic a na most mezi Podbabou a Trojou. Na prvně zmíněný je v rozpočtu pět milionů a na druhý dva miliony. V případě Libeňského mostu, který se bude v budocnu opravovat, se město chystá za milion korun vypracovat řešení přeložek inženýrských sítí.
Investorská a projekční příprava plánované rekonstrukce Barrandovského mostu vyjde na více než 80 milionů. Cena kompletní rekonstrukce je odhadována na 640 milionů. V příštím roce peníze město využije na pokračování projektové přípravy včetně zajištění příslušných rozhodnutí státní správy či opravu spodní stavby mostu.
Praha má dlouhodobě potíže s nedostatkem míst na parkovištích P+R. Příští rok tak půjde 250 milionů na stavbu parkovacího domu na Černém Mostě, kde vzniknou stovky míst. Několik desítek milionů zaplatí město za studie, dokumentaci či pozemky pro nové parkoviště na Zličíně a na 10 milionů vyjde zajištění stavebního povolení či zpracování dokumentace pro tendr na zhotovitele u P+R Opatov. Další peníze půjdou na P+R v Hostivaři.
Peníze půjdou také na projekty, které začaly již letos. To je případ stavby nové Trojské lávky, která se zřítila předloni v prosinci. Na její obnovu má Praha v rozpočtu 140 milionů. Zahájen byl také geologický průzkum stavby metra D. Kromě průzkumu město zaplatí 10 milionů za přípravu úpravy křižovatek, sjezdů a protihlukových opatření v Krči.
Práce na plánovaném terminálu na Smíchovském nádraží vyjdou v příštím roce na 60 milionů korun. Terminál má být přestupním uzlem mezi vlaky, metrem, autobusy a tramvajemi. Součástí bude záchytné parkoviště. Za zmíněnou částku město zahájí projekční práce, potřebné průzkumy či inženýrskou činnost. Celkové náklady jsou odhadovány přes dvě miliardy.
V průběhu roku bude pokračovat obnova řady vozovek, příprava stavby obchvatu Písnice a 60 milionů půjde na nový most v Bystré ulici v Horních Počernicích. Rekonstruováno bude okolí a místa pod oblouky Negrelliho viaduktu, kdy bude 20 milionů využito na dokončení projektu.
Do cyklo a pěší dopravy je město připraveno investovat 136,3 milionu. Stavěny budou cyklistické trasy a stezky. Nově budou například mezi Komořany a Lahovicemi, v Krči, Satalicích či Radotíně.
Zhruba 88 milionů korun půjde na snížení energetické náročnosti Strahovského a Zlíchovského tunelu. Modernizováno bude osvětlení či trafostanice.
Město bude v příštím roce investovat také do oprav chodníků nebo lávek. Na takzvaný chodníkový programu dá město 20 milionů. Chodníky bude opravovat podle požadavků městských částí. Lávky pak opraví například v Černošicích, Radotíně a milion korun vloží do lávky mezi parky Sacre Coeur a Mrázovka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp