Z celkové částky má být 32,3 miliardy použito na společnou zemědělskou politiku. Na marketing by mělo jít 200 milionů Kč, na správní výdaje 1,46 miliardy korun. Na tzv. jednotnou platbu na plochu, tedy na ornou půdu, louky, vinice nebo například sady má jít 20,9 miliardy korun.
Na podporu včelařských výrobků fond počítá s částkou téměř 66 milionů korun. Na program ovoce do škol by mělo jít celkem téměř 140 milionů korun. Z toho 102 milionů pochází z peněz EU.
Nové propagace zemědělských produktů
Další desítky milionů mají směřovat na propagaci zemědělských produktů. Půjde o 30,5 milionu korun, z toho 19 milionů korun má zaplatit EU. V roce 2013 se uskuteční nové propagační programy Olej nad zlato a propagační kampaň pro unijní systém kvality zemědělských produktů.
SZIF administruje a kontroluje opatření z Evropského zemědělského záručního fondu, Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova a Evropského rybářského fondu. Zároveň kontroluje, zda jednotliví zemědělci pobírají finanční prostředky oprávněně. Spravuje také národní značku kvalitních potravin Klasa.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem, čtk