Jako lídr ODS v Havlíčkově Brodě byste chtěl obhájit váš mandát. Jak vidíte vaše šance? Nemáte obavu z nových politických hnutí?
Věřím, že voliči při rozhodovaní zhodnotí, jak se město za poslední čtyři roky změnilo. Obavu nemám, důležité je, že zvolení zastupitelé budou výsledkem demokratických voleb.
Podle posledních průzkumů, ale i výsledku posledních voleb je u voličů nyní nejvíce populární hnutí ANO Andreje Babiše. Čím podle vás Andrej Babiš u lidí tak „boduje”?
Nepřísluší mi komentovat počínání ministra financí, tedy jednoho z nejvyšších politiků naší země. To mi bude příslušet v okamžiku, kdy se jeho počínání nějak dotkne Havlíčkova Brodu - zatím se to nestalo.
Jak podle vás vrátit ODS na vrchol české politiky, k jakým změnám má ještě dojít?
Na to je poměrně jednoduchá odpověď. Kvalitně pracovat, poučit se z chyb a být trpělivý.
Jaké jsou vaše vize a plány, kam chcete město vést do budoucna?
Plně si uvědomuji, že rozvoj města musí být koncepční. Z tohoto důvodu jsem inicioval zpracování Strategického plánu rozvoje města Havlíčkův Brod, který stanovuje základní směry rozvoje města v horizontu 10 let.
V současné době mám mnoho rozdělané práce a rád bych především některé investiční záměry dovedl do zdárného konce. Mezi nejdůležitější patří revitalizace parku Budoucnost a revitalizace Smetanova náměstí, čímž by byla dokončena obnova historického jádra města.
Rozvoj města do budoucna se snažím směřovat k tomu, aby se Havlíčkův Brod stal centrem s kvalitním dopravním napojením a zdravým životním prostředím nabízející občanům kvalitní a dostupné vzdělávací, zdravotní a sociální služby, možnost kulturního, sportovního a volnočasového vyžití a vhodné podmínky pro rozvoj bydlení. Podnikatelům pak kvalitní podnikatelskou infrastrukturu a příznivé podnikatelské prostředí a návštěvníkům kvalitní nabídku turistické infrastruktury a služeb odpovídajících kulturnímu a přírodnímu potenciálu území.
Prioritou také je, aby město strategicky a efektivně nakládalo se svým majetkem a aby otevřeně a srozumitelně komunikovalo s veřejností a poskytovalo profesionální, vstřícné a efektivní služby úřadu.
Když ve volbách uspějete, co považujete za nejdůležitější?
Pokud ve volbách uspěji, nejdůležitější bude pokračování v rozvoji města ve všech jeho oblastech. Město Havlíčkův Brod bylo v minulých letech velmi úspěšné v čerpání dotací z fondů EU a proto realizace rozvojových projektů s podporou evropských fondů i v tomto programovacím období považuji za velmi významné.
Budu se zaměřovat, jako doposud, zejména na hospodaření města a za neméně důležitou považuji i kvalitní komunikaci s veřejností a zapojení občanů do rozhodování o dalším rozvoji a aktivitách města.
Jak byste hodnotil uplynulé 4 roky? Co považujete v uplynulém roce za svůj největší úspěch? A je naopak něco, co se vám nepovedlo?
Myslím, že se mi za toto volební období podařilo udělat téměř vše, co si vedení města předsevzalo. Najdou se drobnosti, které se nepodařily, ale hlavní investiční akce jsou úspěšně dokončeny. Byly zrealizovány rozvojové projekty do oblasti školství, dopravy i životního prostředí, a to i díky úspěšnému čerpání dotací z fondů EU. Mezi největší akce patří celková revitalizace středu města, protipovodňová opatření na Cihlářském potoce, výstavba nové tělocvičny u ZŠ V Sadech, rekonstrukce obřadní a smuteční síně ve městě, zateplení veřejných budov, revitalizace městské zeleně a rekonstrukce dopravní infrastruktury ve městě. O úspěšnosti svědčí i mnohá ocenění, např. opakované „Stavba Vysočiny“,„Projekt mého srdce“ ROP JV. Projekt revitalizace středu města byl také oceněn a uveřejněn v ročence architektů.
Ve městě je velmi dobrá osvěta v oblasti životního prostředí a třídění odpadů, neboť se město za poslední roky umísťuje na předních místech v soutěži „My třídíme nejlépe“ a v celostátní soutěži „Křišťálová popelnice“.
Za svůj největší úspěch v uplynulém roce považuji schválení investičního záměru pro výstavbu jihovýchodního obchvatu města. Druhým cílem, který se mi podařilo splnit, byla realizace lokality pro bydlení. Byla zasíťována obytná zóna Rozkoš, kde jsou k dispozici pozemky pro výstavbu bytových a rodinných domů. Mým záměrem bylo poskytnout takové množství stavebních parcel, aby nabídka převyšovala poptávku a tím došlo ke stabilizaci obyvatel ve městě a rozvoji města a regionu.
Jsem velmi rád, že v současné době vzniká cyklostezka, která spojuje Havlíčkův Brod s místní částí Šmolovy, o které jsem přesvědčen, že bude hojně využívána. Na těchto akcích je vždycky poměrně komplikovaný výkup pozemků, kdy musíme jednat s mnoha majiteli a bývá to někdy složité. Zatím se nám nepodařilo vykoupit pozemky pro cyklostezku, která by vedla z města do Perknova. Obyvatelé našeho města po ní už také delší dobu volají a my bychom jim velmi rádi vyšli vstříc. V tomto případě vázne realizace právě na výkupu potřebných pozemků. Ale pevně věřím, že se nám i tento záměr podaří i přes složitá jednání dotáhnout do konce.
Do jaké míry se vám podařilo zlevnit provoz úřadu?
Odpověď bych rozdělil do dvou částí. Za prvé to byla práce s výdajovou stránkou rozpočtu, zejména v oblasti provozních nákladů. Současně s tím došlo i k úpravám v organizační struktuře tak, aby k úsporám nedošlo na úkor kvality.
Jaká je aktuální míra zadluženosti města?
Ukazatel dluhové služby k 31. 12. 2013 činil 0,56 %. V průběhu roku 2014 ještě klesá, neboť historické úvěry jsou spláceny a nové se nezřizují. Jsem přesvědčen o tom, že město se chová jako řádný hospodář.
Havlíčkův Brod má novou lokalitu pro bydlení. O nové bydlení je ve městě zájem. Je ale město připraveno na příliv nových lidí? Mám na mysli především z hlediska dostupnosti služeb či zajištění dopravní infrastruktury.
Město Havlíčkův Brod svůj rozvoj plánuje proporciálně s ohledem na celkovou udržitelnost rozvoje území, a to včetně veškeré technické infrastruktury apod. Počítáme s dlouhodobým rozvojem, což se týká zejména oblasti služeb v oblasti předškolní výchovy, základního školství, zdravotnictví apod. Problematika dopravy ve městě je z větší části zapříčiněna tranzitní dopravou, neboť město Havlíčkův Brod je důležitou dopravní křižovatkou. Tento problém by měl řešit stát. Město základní podmínky a vize, které jsou dány územním plánem, vyřešilo. Nárůst dopravy od nově vzniklých lokalit je z tohoto pohledu zanedbatelný.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kateřina Synková