Vláda chce podle chystaného Národního investičního plánu dostavět základní síť dálnic a železničních tratí do roku 2030. Finanční výhled Ministerstva dopravy v investičním plánu by měl mimo jiné přinést jistotu pro soukromý sektor, který bude mít přehled, jak se bude stavět, a bude tak mít možnost plánovat své kapacity.
Zdroje pro dopravní stavby mají zajistit vedle státního rozpočtu a peněz z evropských fondů půjčky například od Evropské investiční banky či projekty PPP spolufinancované soukromým sektorem. První projekt PPP stavby dálnice D4 na trase Příbram–Písek by měl začít letos, ministerstvo chce jednat o dostavbě touto formou i na dálnicích D6, D35 a D3.
Státní fond dopravní infrastruktury letos hospodaří s celkovými plánovanými výdaji okolo 100 miliard korun. Z toho pro Ředitelství silnic a dálnic půjde 40 miliard Kč a pro Správu železniční dopravní cesty 43,5 miliardy. V případě potřeby, pokud budou připravené další projekty, chce fond částky navýšit. Letos dosud fond vyčerpal 21,4 miliardy Kč.
Národní investiční plán, jehož obrysy loni v listopadu představil premiér Andrej Babiš (ANO), by měl být podle ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové (za ANO) zveřejněn zřejmě na podzim letošního roku. Celkově plán vlády zahrnuje přes 17 000 projektů za 3,45 bilionu korun na léta 2019 až 2030.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp