Podle Trojana by autentická pedagogika měla být chápána jakožto pedagogika, která umožní dítěti se vzdělávat tak, jak by bylo potřeba v zájmu jeho, ale i v zájmu skupiny, ve které se pohybuje.
Individualita v dnešní době se podle něho zaměňuje s tím, že nastává nepochopení, že „znamená, že já mohu cokoliv, dám si nohy na stůl, a vy to respektujte“. Děti by podle něho měly být rovné v příležitostech, to ale neznamená automatický nárok na všechno. „Rovná příležitost znamená, že musím mít právo získat odpovídající vzdělání, musím mít možnost nastoupit do školy. To neznamená, že automaticky dostanu maturitní vysvědčení, automaticky dostanu PhD. k rodnému listu,“ zmínil v rozhovoru pro Rádio Universum.
Rovností tak podle něho není, že by měl mít vysokoškolský profesor, který se opravdu něčemu věnuje dlouhou dobu a má představu, měl mít stejný hlas jako člověk, který tomu skutečně nerozumí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.