V netradiční podobě je dnes přichystáno pravidelné shrnutí toho, co zajímavého se v poslední době objevilo ve sdělovacích prostředcích. „Je to dáno mimo jiné i tím, že mě poslední dobou při sledování většiny našich médií přepadá zmar. Tolik špatných zpráv, tolik pesimismu, tolik hrůz a tolik strachu. Tomu se musí učinit přítrž. Rozhodl jsem se, po vzoru ‚arizonské pěnice‘ Tornádo Lou z Limonádového Joea, že budu ‚jiný, lepší‘. A tak našim ctěným čtenářům nabídnu v tomto vydání Týdne v médiích samé pozitivní a optimistické zprávy, protože jsem přesvědčen, že jich už všichni máme zapotřebí. Dost bylo skepse, s písní na retu budovatelsky vpřed a nikdy jinak! Tak nejprve je třeba zmínit úspěchy našeho periodického tisku. Nuže tedy vězte, že mnoho našich lidí stále ještě čte denní tisk,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.
Pro ověření tohoto tvrzení se stačí podívat na statistiku prodaných výtisků jednotlivých deníků v minulém týdnu. „Z ní zjistíme, že bulvární deník Aha měl denní průměrný prodej 33 329 kusů. Obdobný deník Blesk dosáhl prodeje 143 871 kusů, ale to je trochu zkresleno tím, že v pátek má Blesk magazínovou přílohu s televizním programem, díky níž má prodej přes 220 tisíc, zatímco v jiné dny kolem 120 tisíc kusů. Deník, což je portfolio regionálního tisku, docílil prodeje 79 236 kusů, ovšem se stejnou připomínkou: páteční vydání s magazínem mělo přes 156 tisíc prodaných výtisků, zatímco v jiné dny něco nad 50 tisíc. Deník E15, původně projektovaný jako free press s ekonomickou náplní, se blíží se svými 3011 prodanými výtisky samizdatu. Zhruba desetkrát více dosáhly tradiční Hospodářské noviny, a to 28 582 prodaných kusů,“ rekapituluje mediální analytik.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník