„Opakovaně jsem upozorňovala vedoucí pracovníky tohoto projektu, zaměstnance ŘSD na to, co se tam děje. Tvrdili mi, že je vše pořádku,“ říká Miloslava Pošvářová, bývalá ředitelka úseku kontroly kvality staveb Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v rozhovoru pro Deník Referendum.
Případem zvlněné dálnice se měla zabývat i sněmovní komise, jenže jí skoro rok trvalo, než si zvolila předsedu. Stal se jím Jan Birke z ČSSD. V této souvislosti se sluší připomenout, že se kauza táhne od roku 2002 a od té doby se u vlády vystřídaly téměř všechny strany. ČSSD, ODS, lidovci, ale i jiní. Dálnice se zvlnila v roce 2008, ale exministr dopravy Vít Bárta o tom informoval až v roce 2010.
„Takže je jasné, že se pod tímto vedením komise nic vyšetřit nemůže. Navíc zaměstnanci ŘSD jsou stále pod silným vlivem bývalé KSČ, zejména co se týká vedení odborů. Musíme tedy k tomu započítat i KSČ,“ podotýká dáma. „Cílem vyšetřovací komise je nezávislé prošetření celé věci a nalezení pravdy. Nicméně proto, že jsou do toho všichni nějak namočení, to bude vyžadovat změnu vlády i složení Poslanecké sněmovny a možná i nového prezidenta. Potom se bude pravda nacházet snáz,“ shrnuje Pošvářová.
Věří, že toho o problematice zvlněné dálnice D47 ví snad nejvíc v této zemi, ale byla odstavena od rozdělané práce a odvolána z ŘSD. Proto možná bude trvat ještě dlouho, než se celou kauzu podaří vyřešit, ale důkaz v podobě zvlněné dálnice tu bude pořád. Listinné důkazy se mohou v průběhu let ztratit, ale zvlněnou dálnici hned tak někdo „nezašantročí“.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp