Zdroj: Siemens je pro Dopravní podnik špatný, tlačilo ho tam bývalé vedení v čele s Gillarem. Ne, tak to není, namítá firma

15.05.2019 14:11 | Zprávy

Situaci v Dopravním podniku Prahy se věnujeme již dlouhodobě. Například šlo o předražené zakázky, pofiderní nákupy různých dárkových předmětů od stejné firmy, dále jsme uveřejnili interní audit a mnoho jiných informací. Nyní naše redakce získala informace o okolnostech uzavření smlouvy na takzvaný full service se společností Siemens. Tato smlouva byla údajně uzavřená velmi narychlo a pro dopravní podnik je značně nevýhodná. To nám prozradili dva vysocí zaměstnanci DP, kteří jsou o formování smlouvy informováni.

Zdroj: Siemens je pro Dopravní podnik špatný, tlačilo ho tam bývalé vedení v čele s Gillarem. Ne, tak to není, namítá firma
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Proti tomuto nařčení se ale Siemens brání. „Jednání o nové smlouvě Full Service na údržbu linky C pražského metra probíhala několik měsíců a ve finální fázi samozřejmě probíhala za účasti vedení obou společností,“ řekla nám Petra Kracíková ze společnosti Siemens.
 
Naše zdroje, které si přejí zůstat v anonymitě, ovšem dodávají: „Byl obrovský tlak, aby se to stihnulo za Gillara (někdejší generální ředitel, pozn. red.) podepsat. Nejvíce proti byl paradoxně současný ekonomický ředitel Peter Hlaváč, ale i ten nakonec udělal, co se po něm chtělo.“
 
 
Na zmíněnou smlouvu byl podle našich informací zadán prostřednictvím dozorčí rady společnosti audit, to nám ale Dopravní podnik nepotvrdil. „Audit v současné době ohledně zmíněné smlouvy neprobíhá,“ řekla nám tisková mluvčí Aneta Řehková. Na dotaz, zda by byl audit smlouvy vítán, jsme se zeptali členů dozorčí rady DP. „Servis kolejových vozidel je velmi problematická záležitost, proto je potřeba si zajistit všechny dostupné podklady včetně auditu, aby bylo možno odpovědně rozhodnout,“ řekl pro PL člen dozorčí rady Michal Štěpán.
 
Ten nám také přiblížil, jak vypadá situace v DP pod vedením nového ředitele Petra Witowského.
 
„Problém nevidím jen konkrétně s jednou smlouvou, ale s komunikací s vedením DPP vůbec. Vedení DPP nám např. odmítlo předat dokumenty, které se týkají působení pana Hlíny v DPP a dceřiných společnostech, jiné dokumenty dostáváme až poté, co proběhlo jednání a hlasování, kterého se dokumenty týkaly. Zápisy z jednání představenstva a dozorčí rady dostáváme se zpožděním několika týdnů. Některé dokumenty jsou upraveny tak, aby v nich nefungovalo fulltextové vyhledávání, v tisících stranách dokumentů je pak orientace nemožná. Vedení DPP se nechová transparentně ani k členům dozorčí rady, natož k veřejnosti,“ řekl naší redakci.
 
ParlamentníListy.cz již delší dobu sledují zákulisní změny v Dopravník podniku. Ty hlavní se týkají především neobsazené pozice ředitele bezpečnosti, tlaku na odchod ekonomického ředitele Hlaváče a rovněž „změny“ smlouvy s firmou Siemens, za kterou mnoho z námi oslovených zdrojů vidí nevýhodnost a ukvapenost někdejšího vedení.
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: B. Richterová a T. A. Nový

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pekarová, Nerudová a spol. kopou do těch, kteří v EU nezvedli ruku. Jenže pro co? Odhaleno

13:00 Pekarová, Nerudová a spol. kopou do těch, kteří v EU nezvedli ruku. Jenže pro co? Odhaleno

Europarlament ve čtvrtek schválil usnesení, které vyjadřuje podporu Ukrajině ze strany Evropské unie…