Karel Sýs: Marně kamenovaný prorok

14.05.2018 15:46 | Zprávy

Výročí věrozvěsta z Trevíru rozběsnilo českou mediální senkrovnu k šílenství.

Karel Sýs: Marně kamenovaný prorok
Foto: Hans Štembera
Popisek: Karel Sýs

Trevířané, hrdi na rodáka (a pak že doma nikdo není prorokem!) umístili jeho siluetu i na semafory a pražští kavárníci ponoukají zbytek světa: V Trevíru nepřecházejte křižovatky!

Radši přešlapujte na místě, i kdybyste měli zcepenět.

To radí i muž, kterému jsme málem uvěřili, že to s Českem najednou myslí dobře.

Ale proč si přiložil poleno spisovatel, který dosud patřil k obhájcům historické pravdy? Nikoli k obhájcům ex offo, ale k obhájcům z přesvědčení.

Něco ho muselo hrozně vystrašit. Jinak by přece nemohl zplodit text, kterým se zařadil mezi kandidáty nesmrtelné ostudy.

„Je sice velký rozdíl mezi teoretickými úvahami, jak je Marx a Engels formulovali v 19. století, a jejich propagandistickým využitím, a někdy dokonce zjevným zneužitím, v dílech Lenina a Stalina. A naprostou myšlenkovou prázdnotou byla aplikace marxismu na ‚rozvinutou socialistickou společnost‘ po druhé světové válce. Ale ani ve své původní podobě nebudí příliš důvěry. Již ze své podstaty skrývá především destruktivismus a pokrytectví. Tohle člověk pochopí teprve tehdy, až se podívá na život Karla Marxe. Hlásal úctu k práci, i když sám nikdy rukama nepracoval, a kdo ví, kolikrát navštívil reálné tovární prostředí. Formuloval koncepce hodnoty a nadhodnoty, ale jako podnikatel sám pokazil, na co sáhl, a často se topil v dluzích. Vyzýval k boji proti buržoazii, avšak jeho nejlepším přítelem byl bohatý kapitalista, který ho živil. Vyzýval k boji proti aristokracii, i když jeho manželka byla aristokratka. Hlásal myšlenky o spravedlnosti, ale své ženě byl nevěrný a levobočka poslal do sirotčince. A to nemluvím o tom, že využil svého dominantního postavení zaměstnavatele k tomu, aby zneužil služebnou. Psal o rovnosti a světlé budoucnosti proletariátu, ale jeho myšlenky ve skutečnosti směřovaly k destrukci fungujících systémů, aniž by předjímaly nové a reálné modely fungování společnosti. A přesto na své myšlenky nachytal tolik lidí. Inu, jsme nepoučitelní.“

Inu. Karel IV. byl samá ženská. A nemakal na poli ani nekydal hnůj zpod vlastních koní. A přece byl otcem vlasti.

Masaryk poučoval v dopisech svou milenku, jak používat antikoncepci a Beneš jí pak musel vyplatit tisíce za mlčení. Nevím, jestli si dělal čárky, ale nevěra mu svědčila. A přece byl otcem republiky!

Člověk nemusí chodit do slévárny, když chce odlít nový svět.

Popřevratoví kompradoři podělali, na co sáhli. Nejprve destruovali Masarykův stát, pak český pahýl rozprodali a zadlužili. Česká politická scéna přetéká reálným kurevnictvím morálním i sexuálním, navíc servírovaným televizními kanáliemi do každé rodiny.

Marx znásilňoval služky! Věta jako by vypadla z bible německého antisemitismu Muchomůrka:

„Když Inge vstoupila do čekárny, byla svědkem nezvyklé příhody. Z lékařovy ordinace zaslechla zvuk pláče. Slyšela hlas dívky: ‚Pane doktore, pane doktore, nechte mě na pokoji!‘

Pak slyšela hněvivý mužský smích. A pak nastalo pojednou hrobové ticho. Inge naslouchala bez dechu. ‚Co to má všechno znamenat?‘ tázala se sama sebe a srdce jí tlouklo. Pak se otevřely dveře. Inge vzhlédla. Objevil se žid. Úzkostně vykřikla. Zírala upřeně na tvář židovského lékaře. Tato tvář je tváří zloducha. Uprostřed ďábelské tváře je obrovský zahnutý nos. Za brýlemi dvě zločinecké oči. A tlusté rty se šklebí. Poškleb říká: ‚Konečně tě mám, ty německé děvčátko!‘A pak se začne žid přibližovat. Vztáhne k ní své odulé prsty…“

Pro klid čtenářů podotýkám, že k nejhoršímu – na rozdíl od Marxova pelechu – nedošlo: „Ale Inge se už vzchopila. Než ji může žid sevřít, udeří ho pěstí do tlusté tváře. Pak skok, a už je u dveří. Bez dechu běží Inge po schodech. Bez dechu vybíhá z židovského domu.“

A že Marx směřoval k destrukci „fungujících systémů“? On ten dnešní svět funguje? Zblbění obyvatelstva, válka přede dveřmi, žumpa plná lží… Goebbels se už zase vznáší nad močůvkou. Do zámků se vrátila aristokracie, knížeti lid prdel líže, pod zámkem se octnou leda kapesní zloději.

Že Marx zastaral? Bible je o nějaké to tisíciletí starší a taky nezastarala, aniž zastaral Izaiáš volající po revoluci. Staniž se světu podle jejich slova.

Nepoučitelní Čecháčkové se zas jednou místo ze studně zhluboka napili polistopadového staropramenu a nechali se nachytat na žvásty samozvaných fýrerů.

Páni historici et item politici, pisatelé i pisálci, promovaní i premovaní, ušetřete našim dětem papír. U prorokova plnovousu, proč se rozepisujete tak sáhodlouze?

Proč nenapíšete rovnou: židák?

Jenže to si netroufnete! To by s vámi páníček vyrazil futro!

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Lanz: Uhlíkové blouznění pokračovalo v Baku

12:26 Zdeněk Lanz: Uhlíkové blouznění pokračovalo v Baku

Na webu United Nations – Informační centrum OSN v Praze se dne 11. 11. 2024 objevil článek s názvem …