Tento úkon považujeme za značně nešťastný a to z níže uvedených důvodů:
- dopady ekonomické:
Mnozí návštěvníci podniků v centru města budou své návštěvy časově redukovat a přizpůsobovat omezené dopravní obslužnosti, která jim znemožňuje plnohodnotný večerní/noční život takový, jaký by si 100 tisícové krajské město zasloužilo. Podniky již nyní ovlivněné koronavirovými omezeními tak mohou i nadále zažívat stagnaci návštěvnosti - nyní však vinou přístupu města.
- dopady sociální:
Zaměstnancům a podnikatelům, kterým končí pracovní doba po půlnoci nebo později, budou zhoršeny podmínky k výkonu jejich pracovní činnosti a to primárně v přepravě domů po zavírací době. Stejně tak se dotkne omezení cestujících mimoměstskými nočními spoji, které v lokalitě u nádraží nebudou mít návaznost na MHD.
- dopady na pověst DPMLJ:
Přirozeně dojde i k zhoršení vnímání samotné instituce zajišťující dopravní obslužnost ve městě a v krajních případech i snížení využívání MHD obecně.
Žádáme, aby město znovu otevřelo otázku noční veřejné obslužnosti a dopravně nedegradovalo krajské město na úroveň okresních měst a městysů. Věříme, že případnou diskuzí nad úpravou tras a časů lze zajistit vyšší vytíženost a vrátit Liberci to, co si každé normální krajské město zaslouží.
Petici můžete podepsat ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV