Vaše Věc: Renault chce do Pákistánu

16.11.2016 11:19 | Zprávy

Firma Renault pokračuje ve své expanzi na zahraničních trzích. Po Indii, kde prodává s velkým úspěchem Renault Kwid, malé auto ultra–low– cost, obchodní skupina má nyní za cíl prorazit také v Pákistánu. S pakistánskou vládou proběhly exkluzivní diskuze za účelem vzniku továrny na montáž různých typů vozidel Renault. Vyjednávání se zúčastnily dva místní průmyslové závody, Gandhara a Al-Futtaim, alespoň tedy podle agentury Reuters.

Vaše Věc: Renault chce do Pákistánu
Foto: Archiv vydavatele Vaše věc
Popisek: Renault

Projekt byl prosazen pákistánskou vládou, která si přeje přivést do země zahraniční investory a rozvinout tuto oblast průmyslu. Automobilka Fiat Chrysler (FCA) nebo jiné skupiny byly kontaktovány rovněž. Každopádně má firma Renault zájem i sílu se prosadit v rozvojových zemích, např. v Indii nebo Brazílii. Firma Renault je schopna najít spolehlivé a schopné místní partnery.

Konečně, disponuje portfoliem se širokým výběrem produktů, počínaje Renaultem Kwid za velmi dobrou cenu a prozatím konče pick-upem Alaskan a mezi tím jsou např. low costs vozidla Duster a Sandero. Obchod je v každém případě důležitější pro Pákistán než pro Renaulta. Dovoz aut je prozatím limitován, v roce 2015 dovezli do této země Francouzi cca 230 tisíc aut a všechny byly prodány Ve Francii přijde na trh každoročně 2 miliony Renaultů.

Ekonomika Pákistánu je dobře orientovaná, s nízkou úrokovou mírou, díky níž jsou investice zajímavé. Musíme ale vždy myslet na riziko politické, které je rovněž důležité, a to je důvod, proč velcí výrobci vytváří pouze spojenectví s místními firmami, aby se minimalizovala finanční rizika. V současné době je místní produkce dominována podniky (co-entreprise) vytvořenými mezi japonskými a místními výrobci – Toyota, Honda a Suzuki a také místními podniky.

(podle Le Figara, ZP)

Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Brandtner: Další podpásovka v „kauze Ševčík“

14:08 Petr Brandtner: Další podpásovka v „kauze Ševčík“

Pondělní Seznam Zprávy přinesly další z řady článků týkajících se osoby a osudu doc. Miroslava Ševčí…