Mrzí mne, když vidím, jak velmi těžké stále je domoci práv spotřebitele. Nyní jsou i proto v Evropské unii projednávány tři dokumenty, které by měly pomoci, aby mohl každý zákazník řešit spotřebitelské spory i mimosoudně, cestou alternativního subjektu.
Tyto subjekty by měly nabízet nestranné, transparentní, účinné a spravedlivé postupy pro řešení sporů mezi spotřebiteli a obchodníky. Komunikovat s nimi by mělo jít i elektronickou cestou. Za zmínku stojí i chystané interaktivní internetové stránky nabízející přístup k online mimosoudnímu řešení sporů vzniklých z přeshraničního elektronického obchodu.
Stránky budou dostupné ve všech oficiálních jazycích členských států EU. V rámci této platformy by se mohly dotčené strany dohodnout na mimosoudním řešení sporu a vyřešit svůj spor zdarma online. Novinky bude provázet informační kampaň.
Jitka Chalánková, poslankyně TOP 09
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09