Ministr P. Dobeš: Doprava je klíčovým odvětvím ekonomiky ČR

14.02.2012 18:00 | Zprávy

Ministr dopravy Pavel Dobeš se dnes zúčastnil konference „Setkání lídrů českého stavebnictví 2012“.

Ministr P. Dobeš: Doprava je klíčovým odvětvím ekonomiky ČR
Foto: Filip Jandourek
Popisek: Pavel Dobeš

Společná diskuze, které se zúčastnili přední zadavatelé stavebních zakázek či klíčoví představitelé největších stavebních společností a médií, se věnovala současnému stavu a očekávanému vývoji českého stavebnictví v letech 2012 a 2013.

Pavel Dobeš představil na této konferenci výhled v oblasti zakázek pro pozemní a inženýrské stavitelství v letošním roce. „Cílem Ministerstva dopravy je zajistit v rámci základní sítě EU koordinované provádění projektů v oblasti infrastruktury, které zásadním způsobem přispívají k účinnosti celkového dopravního systému EU,“ uvedl ministr Dobeš.

Proto je nutná spolupráce všech subjektů a klíčových hráčů na poli dopravní infrastruktury. „Tím mám na mysli kooperaci mezi ministerstvem dopravy, SFDI, investory, zhotoviteli, kraji a obcemi,“ řekl ministr Dobeš.

V letošním roce ovšem musí ministerstvo dopravy čelit celoevropské rozpočtové krizi a počítat s velmi omezeným rozpočtem, který je schopné uvolnit na výstavbu infrastruktury. Ministr též zdůraznil, že z těchto důvodů je prioritou vyčerpání poskytovaných finančních prostředků EU a zefektivnění použití finančních nástrojů EU pro financování dopravní infrastruktury.

Ministr proto v té souvislosti vyzdvihl několik důležitých podmínek pro rozvoj dopravní infrastruktury v nejbližší době: „V tomto roce musíme urychleně dokončit soutěže tak, aby se klíčové stavby začaly realizovat v roce 2013. Také musíme hledat a najít možnosti pro vstup soukromých investic či provést transformaci ŘSD,“ uvedl k tomu ministr Dobeš.

Z připravovaných stěžejních projektů v tomto roce připomněl ministr dopravy například začátek modernizace dálnice D1, výstavba předposledního úseku dálnice D1, předpokládané zahájení výstavby D3 v úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec nebo modernizace železničních tratí Rokycany – Plzeň a Tábor - Sudoměřice u Tábora.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Jana Maláčová byl položen dotaz

Předsedkyně

Proč myslíte, že zrovna vy můžete stranu dostat zpět do sněmovny, když jste byla u toho, když z ní vypadla? A věříte si v příštích volbách? Podle všeho jste zatím bez šance na návrat. Není to paradox, když máte takovou příležitost, protože jen minimum lidí je spokojených s tím, jak se jim daří?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

18:33 Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

Komentář poslance SPD po sněmovní konferenci vědců, která zpochybnila teze o globálním oteplování zp…