"Ministerstvo dopravy resp. Ředitelství silnic a dálnic tedy pouze muselo v souladu s pravidly přepočítat požadovaný příspěvek. K prvnímu schválení těchto projektů na národní úrovni totiž došlo již v roce 2008, schválený příspěvek tedy zohledňoval tehdy platné sazby a jejich předpokládaný vývoj," uvedl k tomu ministr dopravy Pavel Dobeš. Původní příspěvek EU na projekty 512 a 513 SOKP činil přibližně 7,8 miliardy Kč, nově požadovaný příspěvek EU je přibližně 5,7 miliardy Kč.
Podle ministra Dobeše snížení požadovaného příspěvku EU o 2,1 miliardy Kč na těchto projektech však v žádném případě neznamená, že by Česká republika o tyto prostředky přišla.
"Alokace operačního programu se nijak nesnižuje, nevyčerpané prostředky je možné používat na financování projektů jiných. Ředitelství silnic a dálnic již realizuje či bude realizovat několik dalších tzv. náhradních projektů, na které bude možné tuto uvolněnou alokaci OPD dočerpat," řekl ministr Dobeš. Jedná se např. o následující stavby: D1 Přerov - Lipník, D3 Borek - Úsilné, D3 Veselí nad Lužnicí - Bošilec, dílčí úseky v rámci modernizace D1. "Výše příspěvku EU na tyto projekty překračuje zmíněné 2,1 miliardy Kč," doplnil Pavel Dobeš.
Martin Novák,
tiskový odbor MD
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo kultury