Konceptu Paul se v České republice daří. O fungování francouzského pekařství hovoří brand manager Roman Plíva

16.02.2015 15:27 | Zprávy

Francouzské pekařství PAUL působí na českém trhu již téměř sedm let. Otevření první pobočky již tehdy světově známého řetězce s jedinečným konceptem sledovali se zájmem především ti, kteří se s typickým černým štítem setkali při svých zahraničních cestách. Od té doby si koncept, který u nás provozuje společnost HDS Retail, našel celou řadu příznivců a potvrdil, že za kvalitu neváhají Češi zaplatit i o něco vyšší cenu. Nejen o tom, jak si francouzské speciality nacházejí cestu k českým zákazníkům, jsme si povídali s Romanem Plívou, brand managerem řetězce PAUL v České republice.

Konceptu Paul se v České republice daří. O fungování francouzského pekařství hovoří brand manager Roman Plíva
Foto: red
Popisek: Roman Plíva - brand manager řetězce PAUL v České republice

Proč si společnost HDS Retail vybrala k provozování právě francouzské pekařství PAUL?

V zahraničí jsme dlouhodobě sledovali rozvoj tohoto výjimečného konceptu. Jeho úspěch nejen napříč evropskými státy, ale i v zámoří, nás přesvědčil, že se jedná o něco, co v České republice dosud chybělo. Naším záměrem bylo na náš trh přivést gastro řetězec, který tuto mezeru na trhu dokonale vyplní -  je originální, vychází vstříc požadavkům po kvalitních výrobcích, vyplní vyšší segment a perfektně doplní portfolio značek HDS.

Kolik má pekařství PAUL v ČR poboček?

Aktuálně tvoří naši síť 14 poboček lokalizovaných převážně v centru Prahy. Jednou z našich posledních poboček je PAUL na Letišti Václava Havla, kde se náš koncept setkal s velkým zájmem. Rádi jsme proto splnili požadavek na otevření již třetího prodejního místa v této lokalitě.

Plánujete v tomto roce rozšíření pobočkové sítě a rozšíření do dalších měst mimo Prahu?

Nové lukrativní prostory hledáme neustále a tento rok plánujeme otevřít minimálně jednu pobočku v Praze. Mimo hranice Prahy prozatím nemíříme, i když se na nás opakovaně obracejí naši příznivci z celé republiky.

O které výrobky je v pekařství PAUL největší zájem?

Nejprodávanějším produktem v pekařství PAUL je nepochybně  croissant, jehož prodej dlouhodobě stoupá. Těší mne, že Češi se již nechtějí spokojit s margarínovou náhražkou ze supermarketu a raději zamíří k nám pro originální výrobek z poctivého máslového těsta. Ze stejného důvodu je velice oblíbená třeba i čokoládová rolka. Mimo tuto sladkou klasiku patří mezi nejprodávanější produkty čerstvé plněné francouzské bagety.  

Jaký výrobek máte nejraději vy osobně?

Na tuto otázku pro mne není právě snadné odpovědět. Záleží hlavně na tom, v jakou hodinu se v pekařství PAUL nacházím. V ranních hodinách je to Rozinkový šnek, v poledne domácí polévka a při pozdním odpoledni si rád dám kávu a tartaletku s čerstvým ovocem.

 Mají Češi oproti zákazníkům z jiných zemí nějaká specifika při požadavcích?

Český zákazník je konzervativní, nerad příliš experimentuje a raději volí osvědčené a vyzkoušené výrobky a chutě. Typickou objednávkou v pekařství PAUL je pro českého zákazníka káva a k tomu něco sladkého „jako naše babičky o neděli v cukrárně.“

Ve Francii probíhá nákup v pekařství většinou tak, že si zákazník odnese zboží s sebou či do kanceláře. U nás je většina poboček vybavena prostorem pro posezení, využívají zákazníci této možnosti?

Ve své domovské Francii je pekařství PAUL více chápáno spíše jako lokální pekárna, take-out. Oproti tomu u nás, ale i jinde ve světě, je chápán trošku jako Bakery Caffé, tedy spíše něco jako naše kavárna spojená s cukrárnou. V tomto směru je posezení obrovskou výhodou a umožňuje rozšíření sortimentu o cukrářské výrobky a kávu. V poledne je pak PAUL častým místem, kam lidé míří za rychlým, ale oproti fast-foodu  kvalitním a zdravějším obědem. Vedle čerstvých obložených baget jsou velice oblíbené saláty a polévky, vše připravované přímo na prodejně.

Nedávno jste začali provozovat e-shop, jaký je zájem o objednávání Vašich výrobků online?

Nakupování v našem e-shopu se pomalu rozšiřuje, zaznamenáváme trvalý vzestup prodejů touto formou.  Nejčastějšími zákazníky, kteří výrobky objednávají přes e-shop jsou firmy, kterým zajišťujeme občerstvení pro jejich interní schůzky. Stále častěji se ale setkáváme i s objednávkami na soukromé akce.

Co zajímavého chystáte pro nadcházející sezonu?

Také v následující sezoně se budeme soustředit na autentické francouzské delikatesy, hlavní věc, na kterou klademe důraz, je použití kvalitních surovin. Vedle toho opět nabídneme zajímavé sezonní výrobky a kampaně. Hned v březnu to bude kampaň zaměřená na makronky jako typický francouzský cukrářský výrobek. Zavádíme nový koncept prodeje, který umožní zákazníkům vyzkoušet různé varianty této speciality. Následují Velikonoce s limitovanou řadou produktů a od konce dubna chystáme Chřestovou sezonu s širokým sortimentem výrobků připravených z této chutné a zdravé plodiny, kterou Češi, na rozdíl od Francouzů, stále ještě trochu opomíjejí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: az

Podrývají naši demokracii lživou propagandou a falešnými sliby

Dobrý den, jestli vás chápu dobře, považujete se za demokraty. Přijde vám ale demokratické a také nějak prospěšné, když haníte všechny, kteří mají jiný názor než vy? Mám také dojem, že tato vláda se s těmi, co mají jiný názor vůbec nebaví, jen je onálepkuje. To myslíte, že je ta cesta, jak čelit pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Střely nebo letadla F-16? Podle Jaroslava Štefce by se Rusové měli obávat něčeho docela jiného

4:44 Střely nebo letadla F-16? Podle Jaroslava Štefce by se Rusové měli obávat něčeho docela jiného

Jsou všude kolem nás samí ruští špioni a bude Evropa o vánočních a novoročních svátcích čelit útokům…