Co budete dělat dnes o půlnoci?
Rozhodně spát.
Jak vidíte aktuální vývoj uprchlické krize?
Řekla bych, dle toho, jak jsem schopná momentálně sledovat média, že západní Evropa jako taková už přestává informovat, protože ten problém je stále velmi výrazný. Relevantnější informace tak dostáváme spíše z lokálních médií. Vlastně i ten mainstream se od toho nějakým způsobem snaží odpoutat, nevířit, nedávat najevo, že nějaký problém vůbec je.
A máte pocit, že se situace ohledně migrantů zlepšuje, nebo je to pořád stejné?
Spíš zhoršuje, co se týká dejme tomu třeba konfliktů mezi starousedlíky a nově příchozími.
Je jasné, že je potřeba pomáhat těm, kteří utíkají před válkou. Hodně lidí ale poukazuje na to, jestli je vyvážené i to riziko pro Evropu, vzhledem k tomu, že s uprchlíky sem přicházejí i potenciální teroristé…
Tak pomáhat, samozřejmě být altruista je hrozně hezká věc. Stejně jako si neustále připomínáme to, že vlastně Evropa vznikla na základě nějakého humanismu. Ale člověk by měl pomáhat tehdy, když sám má nějakým způsobem saturováno své okolí. Napřed musíte mít zabezpečené své děti, partnera, rodinu a pak teprve mohu pomáhat dál. Je jasné, že pomáhat musíme. Ale když pomáháme, tak je také na nás, abychom si zkontrolovali, kam ta pomoc jde, jak je využívána a komu doopravdy pomáháme. A nemyslím si, že by bylo něco špatného chtít nějakou satisfakci. Nemůžeme tady mít armádu lidí, kteří neustále chodí s nataženou rukou a nejsou schopní se třeba ani naučit jazyk. A ano, riziko, že s uprchlíky přijdou i teroristé, opravdu je. Musíme pomáhat tak, abychom to riziko eliminovali. Jak jsem říkala, rozhodně je naším právem kontrolovat, komu pomáháme.
Ale ono se úplně nedá zjistit, komu vlastně pomáháme…
Nedá. Když si vezmeme třeba saúdskou ambasádu, jak je hrozně obrovská. Kolik je tady Saúdů? Devatenáct. Je to údajně oficiální číslo s tím, že jsou to pouze muži plus to roste pak se ženami. To jsou věci, které máme pod kontrolou. Ale nemáme pod kontrolou komunity v Brně, na Ostravsku, Teplice… Takže myslím, že naše vláda by se k tomu měla nějakým razantním způsobem postavit.
V podstatě pokaždé, když se stane nějaký útok, ať už ve Francii nebo v Německu, ozve se řada politiků s tím, že to nemá s uprchlickou krizí a vlastně tedy potažmo ani s migranty nic společného. Jak to vidíte vy?
Samozřejmě, že má. Nedávno byl pan Konvička v Nice a jediné, co tam připomíná ten útok, je srdíčko z kamínků a tři svíčky. Prostě si zvykáme. Jak řekl pan Schwarzenberg, musíme si na útoky zvykat. A já myslím, že rozhodně nemusíme. Nesmíme otupět, musíme být obezřetní.
Co jste říkala na útok ve Francii, kdy byl zavražděn kněz? Bylo to podle vás vyloženě symbolické?
Bylo to symbolické, protože to je prostě islám. Když si přečteme celý Korán a já jsem ho samozřejmě četla i v arabštině několikrát, když si přečteme výroky proroka Mohameda, tak už tam je napsáno – a neberte si nevěřící za přátele.
Vy máte s muslimskou komunitou bohaté zkušenosti. Jak je to tady u nás?
Já jsem se musela z Brna odstěhovat, poněvadž mne tam chtějí zabít. Takže myslím, že to všechno vypovídá o povaze islámu v České republice.
Funguje v Čechách právo šaría v této komunitě?
V mešitě v Praze funguje šaríacký soud pro rodinu. Takže rozvody, dědictví, komu připadnou děti po rozvodu.
Dobře, a co to znamená ohledně péče o dítě například ve svazku muslim a žena, která konvertovala?
Když by český soud přiřkl dítě ženě, udělá muž všechno pro to, aby ho neměla. A islámský soud mu to odsouhlasí.
A co konkrétně tento muž udělá pro to, aby to dítě neměla žena?
Únosy jsou normálním standardním požadavkem.
A jak to vidíte se začleněním a obohacením, o kterém se pořád mluví.
Ti, kteří se chtěli začlenit, se už dávno začlenili a v podstatě opustili islám.
Občas se objeví v tisku, že muži, hlavně v Německu, často právě z řad migrantů, obtěžovali například v ženy, nebo i děti na koupališti. Je to pro ně běžné a dá se s tím vůbec něco dělat?
Je to běžné ve smyslu toho, že oni opravdu nezahalenou ženu berou jako prostitutku. Jsou v tom vychováváni odmalička. Cudná žena je pro ně ta, která je zahalená, ta, která je odhalená, je snadnou kořistí, v podstatě otrokyní. Protože ženy v islámu se dělí na manželky a na otrokyně.
Ale jak to, že jsou údajně i případy, kdy jsou obtěžovány děti?
Mně kdysi jeden jemenský lékař tvrdil, že holčičky u nich dospívají dřív, protože je tam horko. Takže něco jako jablíčka a už v devíti letech jsou schopné sexuálního styku a mohou být provdané.
Dá se ale s tímto jejich přesvědčením ohledně žen něco dělat?
Je to naprosto jejich přesvědčení a my tím, že vlastně své ženy nechráníme, tak jim dáváme ve své podstatě za pravdu. Že nejsme schopni se vůči tomu vymezit. Jasně říct, že toto se u nás nedělá a pokud se to stane, mít nějaké možnosti, třeba vyhostit.
Co říkáte na návštěvu kancléřky Merkelové v Praze?
Myslím, že jediné, co se o tom vědělo, je, že byly nějaké demonstrace proti ní a tak nějak to vyšumělo. Vlastně není z toho žádný jasně hmatatelný závěr.
Tedy není jasné, proč ona sem vlastně jela?
Přesně.
A co říkáte na její aktuální přístup k uprchlické krizi? Zřejmě nehodlá přiznat, že by udělala v něčem chybu.
Nějaké selhání? To silný politik, nebo politik, který si o sobě myslí, že je silný, nerad přiznává a tím vlastně dává najevo svou slabost, protože je naprosto proti svým lidem.
A co byste jí vzkázala, co by měla teď dělat?
Přiznat chybu není slabost.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Hora