Dost se poslední dobou mluví o tom, že se bojíme nahlas kritizovat migranty, či muslimy, protože bychom se setkali s kritikou. Jak tuto věc vnímáte?
Neměli bychom se bát a říkat, co si myslíme. Já to tak dělám.
Z čeho pramení náš strach?
Rozdělil bych to generačně. U té starší generace to může být jaksi životní zkušenost ještě z totality, kdy se nevyplácelo říkat, co si člověk opravdu myslí. Něco jiného se tehdy povídalo doma a něco jiného venku. U mladší generace to může být nedostatek zkušeností a vymyté mozky, že se nesluší něco říkat, nebo si nějaké věci myslet. Je to šílená politická korektnost a různé kombinace toho všeho.
Jste místopředsedou Alternativy pro Českou republiku. Jakou alternativu máte pro chování České republiky v současné migrační krizi? Měli bychom uzavřít naše hranice? Nebo více spolupracovat s Evropskou unií? Jaký je váš recept?
Zcela určitě není správný recept Evropské unie, protože Evropská unie v zásadě neudělala vůbec nic, spíše naopak. Situaci jenom zhoršila pozváním Angely Merkelové a chování eurounijních špiček je katastrofální. Máme se řídit svým zájmem a politici mají hájit zájem svých občanů, což mimo jiné říká Alternativa. Naši občané jsou na prvním místě a Česká republika má hlavně hájit národní zájmy a bezpečnost občanů.
Jak si to hájení zájmů Čechů představujete? Měli bychom uzavřít hranice? Nikoho do země nepouštět? Nebo jaký je ten váš recept?
Co znamená uzavření hranic? Hranice není jen pomyslná čára, ale vytyčuje prostor, kde platí nějaká pravidla. My bychom měli dbát na to, aby tady u nás platila pravidla, která častokrát má i Evropská unie, ale vůbec je nedodržuje. Měli bychom mít kontrolu nad tím, kdo sem přichází. Četl jsem, že jsme sice žádné migranty skrze kvóty nepřijali, ale na našem území je asi třicet tisíc nejrůznějších migrantů, o kterých nic nevíme.
Jedna věc je nadšení ze schengenského prostoru, kdy nemusíme mít pas, ale druhá věc je, že jsme se tím připravili o opatření pro horší doby, kdy můžeme kontrolovat, kdo nám sem přichází. Uzavření hranice neznamená oplotit republiku, ale zpřísněný režim, abychom měli přehled o tom, koho tu máme, odkud přichází a co tu chce dělat. Obávám se, že zpravodajské služby ty informace mají a i politici je mají, ale bojí se to říci veřejnosti.
V manifestu Alternativy se říká, že „islám není jenom náboženství, nýbrž především ideologická, politická a právní doktrína. Tato agresivní doktrína někdy také bývá označována jako islamismus. Není slučitelná s naším právním řádem, natož s Listinou základních práv a svobod, jež je součástí naší Ústavy. Proto musí být na území našeho státu postavena mimo zákon.“ Co vás vede k tak ráznému činu? Neměla by Evropa tolerovat jiná náboženství a nezakazovat jejich projev?
To je to základní. Jestliže někteří skuteční odborníci říkají, že islám je náboženství jenom z dvaceti procent a zbytek je prostě politická doktrína. A tak bychom se na islám měli dívat. Z osmdesáti procent jako na jiné ideologie, nebo jiné totalitní ideologie. Jestliže je důsledkem islámu, že prakticky polovina obyvatelstva – mám na myslí tu krásnější část, ženy – je v podstatě v bezprávném stavu, nemají plná práva, jako muži, tak to odporuje Listině základních práv. A my bychom neměli připouštět, aby se zaváděla pravidla v rozporu se zákony, Ústavou a Listinou práv. Tady hovořím o tom nejdůležitějším.
Kdybychom šli o nějaké stupně níže, tak narazíme na spoustu míst, kde je praktická aplikace islámské doktríny v rozporu s našimi zákony, i v rozporu se zákony dalších evropských zemí, které to tolerují, což je postupné vlamování se jiného způsobu života do našich krajů. Vždy říkám, že my jsme tady jen na návštěvě. Evropu jsme zdědili od předků, chvíli ji opečováváme a pak ji máme předat našim dětem a vnukům. Budeme ji předávat ve stavu, v jakém jsme ji přejali? Obávám se, že přeměna Evropy totalitním směrem postupuje tak, že bychom se měli mít na pozoru. Skutečnost, že to v České republice není tolik markantní jako v Německu, Francii, Británii, neznamená, že nebezpečí nám nehrozí.
Zatím to nicméně nevypadá, že by k zákazu islámu mělo dojít, nebo že by někdo tento zákaz prosazoval. Evropské země ale povolují nošení šátků ve školách a podobně. Nevydáváme se tak opačným směrem? Tedy že měníme naše pravidla, místo toho, abychom vyžadovali dodržování těch našich?
Ano. Hrozí nám nebezpečí, že ten trend ze západní Evropy se k nám šíří. Musíme důsledně dbát, aby náš způsob života zůstal zachován a nenechali jsme si vnucovat jiné prvky.
Co si myslíte o tom, že se do protiimigrační agendy zapojuje také Andrej Babiš?
Andrej Babiš je oportunista. Andrej Babiš řekne cokoliv, aby zvýšil a podpořil svůj politický a ekonomický zájem. V okamžiku, kdy on coby největší příjemce dotací z Evropské unie musí držet ústa a krok s Evropskou unií a jako takový odkývá, co říkají v Evropské unii. Ale protože ví, že za chvíli budou volby, tak otočil a staví se do role bojovníka proti migraci a přijímání uprchlíků. Já Andreji Babišovi nevěřím ani slovo, ani nos mezi jeho očima. Andrej Babiš je politik, který myslí na sebe, nikoliv na obyvatelstvo a svůj ekonomický zájem. Je tragédie, že se tímto člověkem nechává určité procento obyvatelstva zblbnout.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zuzana Koulová