„K těm zásadnějším závadám patří například výluhy na úložných prazích, stopy po průsacích vody ve spárách mezi nosníky, hloubkově degradovaný beton, korodující betonářská výztuž nosníků, porušený kryt vozovky i chodníku, místy nulová krycí vrstva výztuže, horizontální posun mezi římsou a nábřežní zdí, porušená izolace i korozí oslabené zábradlí,“ jmenuje viditelné nedostatky náměstek primátora Ivo Moravec.
A jak bude obnovený most vypadat? „Nejprve se musí odstranit mostní svršek a vybavení. Na nosníky bude vybetonován nový spádový beton jako podklad pod izolaci, římsy budou monolitické, záchytný systém dostane ocelové kované zábradlí se svislou výplní, vozovka bude živičná, chodníky z kamenných desek nebo s kamennou mozaikovou dlažbou a obrubníkem, spodní stavba a nosníky budou očištěny a sanovány,“ popisuje náměstek a upozorňuje, že si oprava vyžádá celkovou uzavírku.
Řidiči pojedou objízdnou trasou ulicí Jirsíkova, Kněžská, Karla IV., Dr. Stejskala a Široká. Zhotovitelem je společnost K-Building CB a.s. a město za obnovený most zaplatí 4 120 123 korun bez DPH.
„Práce začnou s největší pravděpodobností 19. července 2021 a potrvají do 120 dnů od předání stavby. V této souvislosti si dovoluji požádat nejen řidiče, ale i chodce o pochopení a trpělivost,“ dodává náměstek.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.