Hradec Králové: Na boj se sněhem je letos připraveno víc strojů i soli

13.11.2011 15:05 | Zprávy

Sníh a led mohou přijít. Technické služby Hradec Králové, které se starají o sjízdnost a schůdnost místních komunikací v krajském městě, jsou na příchod zimy připraveny. Posypového materiálu mají víc než vloni, dostatek je také techniky i pracovníků.

Hradec Králové: Na boj se sněhem je letos připraveno víc strojů i soli
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

„Myslím, že na zimu jsme dobře připraveni. Řidiči a chodci by si však měli uvědomit, že pokud sněží a mrzne, nemohou silnice vypadat jako v létě, čemuž by měli přizpůsobit jízdu, případně chůzi. Smyslem zimní údržby je podle zákona zmírnění následků zimy, nikoliv jejich odstranění, což ani není možné," tvrdí vedoucí správy místních komunikací a zimní údržby Technických služeb Hradec Králové Tomáš Pospíšil.

Technické služby budou letos zajišťovat zimní údržbu na 102 kilometrech městských vozovek a 335 kilometrech chodníků a cyklostezek. K tomu se mají na základě smlouvy s jejich správcem starat ještě o 60 kilometrů vozovek vyšší třídy, zejména na silničním okruhu a důležitých výpadovkách. „Na zimní údržbě se bude podílet více než dvě stě pracovníků. Pokud jde o techniku, máme k dispozici na vozovky pět sypačů a sedm traktorů na pluhování, šest nakladačů na nakládání sněhu, tři malotraktory, minibagr, sněhovou frézu a 25 strojů na zimní údržbu chodníků. Množství naší techniky je tedy stejné jako vloni, máme však nasmlouváno více traktorů s radlicemi a nakladačů od smluvních partnerů. Tuto techniku bychom mohli do zimní údržby zapojit například v případě většího spadu sněhu či v době kalamity," uvedl Tomáš Pospíšil.

Rovněž posypového materiálu mají hradečtí silničáři dostatek. „Na sezonu jsou ve skladech připraveny dva tisíce tun posypové soli, což je o 321 tun více než vloni. Takové množství by mělo při běžném průběhu zimy stačit, ale sůl se dá v případě potřeby dokoupit," uvedl Tomáš Pospíšil. Jelikož v zimě je posypová sůl dražší, technické služby ji nakupovaly už od léta, kdy se dala pořídit levně. Více je i dalšího posypového materiálu, 972 krychlových metrů písku, 190 tun kamenné drti, v zásobnících je navíc dostatek umělé drti ekogrit a chloridu hořečnatého, který slouží k výrobě solanky a ke zkrápění posypové soli. U škol, školek, zastávek MHD, přechodů pro chodce, schodišť a dalších rizikových míst bude navíc rozmístěno 224 posypových beden s pískem, tedy o osm víc než vloni.

Technické služby apelují na řidiče, aby při parkování dodržovali třímetrový volný jízdní pruh pro každý směr jízdy, protože nesprávně zaparkovaná auta výrazně znesnadňují pluhování úzkých ulic. Navíc se tím zvyšuje riziko poškození zaparkovaných vozidel těžkou technikou. Nepřekonatelnou překážku pro techniku zimní údržby rovněž představují auta zaparkovaná částečně na chodníku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Hradeckralove.org

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vyškov: Rozšiřování betlému pokračuje, povoz přepraví tři cestující

22:05 Vyškov: Rozšiřování betlému pokračuje, povoz přepraví tři cestující

Jeho narození je základem oblíbených zimních svátků a hraje důležitou roli v křesťanském liturgickém…