Odbor dopravy vyřizuje žádosti klientů z jednaosmdesáti spádových obcí. Žadatelé musejí počítat s časovou prodlevou spojenou s vyřízením každého jednotlivého případu. Odbavení jednoho klienta trvá zhruba o deset minut déle, ale i tak se jedná o údaj orientační, neboť případ od případu je jiný a vyžaduje různé druhy úkonů. „Chybí propojení nového registru vozidel se základními registry, což by umožnilo ověřovat a kontrolovat existenci osob a obyvatel. Ze starého registru se do toho nového nepřevedlo velké množství dat, což způsobuje problém a je třeba vše ručně doplňovat,“ objasňuje důvody delšího odbavení Petr Černohlávek z odboru dopravy Magistrátu města Hradec Králové.
„Informace o nefunkčnosti systému mám zprostředkované, ale celá věc se mi jeví tak, že v implementaci nového systému došlo ze strany ministerstva či dodavatelů k hrubému amatérismu. Pokud nebyl nový systém předem namodelován a odzkoušen, neměl být vůbec spuštěn. Měla být zajištěna kompatibilita obou systémů, což by zaručilo jeho funkci,“ sděluje svůj názor na fungování registru primátor města Zdeněk Fink.
Přes veškeré potíže způsobené implementací nového registru vozidel úředníci vyřídí denně až sto padesát klientů, přičemž jejich počet závisí na délce úředního dne. Čekací lhůty se pohybují v řádu hodin, což je způsobeno tím, že úřad v uplynulých dvou týdnech odbavil jen malé množství klientů. Počet žadatelů se tím pádem nahromadil. Nicméně i v tomto režimu provozu se vyskytují případy, které nelze odbavit vůbec kvůli chybějícímu propojení registru vozidel se základními registry.
Klienti mohou samozřejmě využít i internetového objednávání. Tam je také možné sledovat aktuální frontu a k přepážce přijít „na čas“. Nejvíce žadatelů přichází na odbor tradičně v pondělí.
Magdaléna Vlčková
tisková mluvčí MmHK
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org