„To pro nás nebylo přijatelné, a tak jsem se vydal s kolegou radním Jiřím Kašíkem na krajský úřad situaci řešit. Kraj vyslyšel naše argumenty, a podnětu osadního výboru vyhověl. Občané tak o spoje v novém jízdním řádu nepřijdou,“ ujistil místostarosta Karel Holík.
Podle Aleše Strážnického, který je předsedou osadního výboru Postoupky, původní návrh KOVED nezohlednil to, že spoje používají žáci k dopravě do školských zařízení a také dospělí k cestám do zaměstnání v Kojetíně a dále. Vlaky by podle něj šlo těžko nahradit autobusovou dopravou, která by jen stěží zajížděla na území jiného okresu, potažmo Olomouckého kraje. Autobusovou dopravu jako možnou náhradu za vlaky, které by v Postoupkách nezastavovaly, zmiňoval KOVED. Od těchto změn však po jednání ustoupil.
Podle Martina Nováka, vedoucího oddělení veřejného dopravy Krajského úřadu Zlínského kraje, se kraj při přípravě nového konceptu trati Kojetín – Valašské Meziříčí potýkal s řadou technologických nástrah. Cílem změn mělo být podle něj zpřehlednění nabídky spojů na lince S4 Kojetín – Rožnov pod Radhoštěm a zavedení spěšných vlaků Sp2 Zlín – Kojetín. Podle Nováka průjezd zastávkami Postoupky a Bezměrov vyplynul z potřeby vést vlaky S4 a Sp2 v co nejtěsnějším sledu za sebou s ohledem na doby vjezdů a odjezdů vlaků v Kojetíně.
„V Kojetíně se měly soupravy vlaků obou linek spojit a jet zpět na Kroměříž již se zastavením v Postoupkách a Bezměrově. Jako náhradu za nezastavující vlaky jsme uvažovali o zavedení autobusových spojů v daných časech,“ popsal Novák v dopise zaslaném starostovi Kroměříže Tomáši Opatrnému s tím, že Zlínský kraj nakonec od zavedení vlaků Sp2 pro jízdní řád 2023/2024 ustoupil. „Zastávky Postoupky a Bezměrov budou nadále obsluhovány vlaky S4,“ dodal Novák.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV