Celkem se vymění více než sedm kilometrů kolejí, vznikne osm nových mostů, dva se zdemolují. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nechá postavit 2000 m2 protihlukových stěn, 1 400 metrů nových nástupišť a podchody. Cestující čekají výluky v Plzni i na výjezdech směrem na Klatovy, Domažlice, Cheb i Prahu. Do března 2012 jsou v plánu přípravné práce.
Stavba je podle mluvčího SŽDC Pavla Hally průlomovou zejména výrazným snížením ceny, která vzešla z veřejné soutěže. Oproti původním předpokladům se částka snížila přibližně o 600 milionů korun. Dodavatelská firma Skanska našla úspory hlavně v technologii nového mostu přes Radbuzu.
Stavba je jednou ze souboru důležitých staveb modernizace III. tranzitního železničního koridoru. Má odpovídat evropským parametrům a standardům, jež vyplývají z mezinárodních dohod, k nimž se Česká republika přihlásila.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: plzen.eu