Klesající trend pokračuje i v letošním roce. Podle indexu bezpečnosti, který si sedmým rokem nechává zpracovat Česká pojišťovna, je Plzeň na základě počtu usmrcených a těžce zraněných osob při dopravních nehodách ve vztahu k počtu obyvatel nejlepší ze třinácti hodnocených krajských měst.
Index vychází ze statistik dopravních nehod Policie České republiky. Hodnocení se týká první poloviny letošního roku. „Výsledek potvrzuje naše každoroční sledování v průběhu posledních deseti let. Hodnoty celkového počtu hlášených nehod a jejich následků, sledujeme zvlášť smrtelná a ostatní zranění, klesají," sděluje náměstek primátora Miloslav Šimák a doplňuje slova čísly: „Celkový počet nehod nahlášených na policii v roce 2009 byl 756, v minulém roce nahlásili řidiči 616 nehod, což je přibližně o 19 procent méně. Smrtelně bylo zraněno pět osob. Číslo je nejnižší za deset let. Nejhorší statistiku v počtu úmrtí na území Plzně vykazuje rok 2000. Tehdy přišlo o život 17 lidí."
V Plzni se každoročně zvyšuje automobilizace, tedy počet osobních automobilů na jeden tisíc obyvatel. Například srovnání roku 1990 a roku 2010 ukazuje, že se počet aut zvýšil z 264 na 458. Vyšší je také intenzita automobilové dopravy, zejména z centra města na Severní Předměstí. Přesto je podle statistik v Plzni bezpečněji. „Příznivá čísla jsou důsledkem nejen stále se zdokonalující technické vybavenosti automobilů, ale především díky úpravám a rekonstrukcím komunikací, které město každoročně provádí a při nichž jsou bezpečnostní opatření nedílnou součástí. Ať už se jedná o přestavby přechodů pro chodce, přístupů na tramvajové zastávky a podobně," míní náměstek Šimák. „Z pohledu řidičů to má, bohužel, dopad na průjezdnost městem zejména v určitých časech pracovního dne. Můžeme říci, že řidiči tak mají snížený svůj ´uživatelský komfort´. Jsem ale přesvědčen, že zachované zdraví či dokonce životy občanů vše mnohonásobně vyvažují," dodává Šimák.
Svoji roli v bezpečnosti a plynulosti silničního provozu v Plzni hraje i řízení dopravy. „V minulém roce byla instalována v budově na Klatovské třídě 56 nová dopravní ústředna, která splňuje všechny požadavky na dálkové řízení světelné signalizace. Zpracovává dopravní a statistická data, která slouží pro další optimalizaci dopravy. Umožňuje sledovat intenzitu provozu v různých obdobích nebo přepínání programů pro zelenou vlnu v rámci jednotlivých koordinovaných tahů," uvádí náměstek.
V současné době je na ústřednu připojeno 71 světelně řízených křižovatek a přechodů pro chodce. „Ve spojení s moderními typy řadičů, s jejichž pomocí se získávají informace o počtu projíždějících vozidel ze smyčkových detektorů, je budován systém, který bude schopen i v dalších letech zajistit, samozřejmě při dodržování pravidel silničního provozu samotnými řidiči, bezpečný provoz všech účastníků provozu," doplňuje náměstek Šimák.
Z rozpočtu města, který je v letošním roce ve výši 5,6 miliardy korun, činí výdaje do dopravy 1,5 miliardy korun. Zahrnují náklady jak na provoz a údržbu, tak i na rozvoj městského dopravního systému. Nejvyšší měrou se na nich podílejí takzvanou kompenzací Plzeňské městské dopravní podniky a.s., a to ve výši téměř 736 milionů korun. Z kapitálových prostředků se hradí nové stavební investice. Patří mezi ně výstavba nových komunikací, dopravních zařízení a rekonstrukce. Letos se největší investiční akcí města s finanční částkou 136 milionů korun stala druhá etapa rekonstrukce tramvajové trati na Karlovarské třídě.
Další zprávy z Plzně čtěte ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: plzen.eu