"Jedenáctka jezdí do Strašnic neuvěřitelných 104 let. Výjimkou bylo období okupace, kdy byla zkrácena k Olšanským hřbitovům. A s tímto zkrácením počítá i změna MHD od 1. září 2012. Ptáme se – proběhla veřejná debata o této zásadní změně? Ptal se někdo obyvatel Starých a Nových Strašnic, Malešic, Dvouletek a Zborova? Ptal se někdo lidí dojíždějících do Vinohradské nemocnice, Vinohradských hřbitovů či Strašnického krematoria? Ptal se někdo rodičů dětí dojíždějících do škol a volnočasových aktivit na Vinohradech?," ptá se Karin Marques z Prahy 10, autorka výzvy "Vraťte nám 11".
„Magistrát společně s dopravním podnikem připravili a schválili razantní omezení veřejné dopravy bez toho, aby zazněl názor občanů a prakticky bez jakékoli diskuse i s postiženými městskými částmi. Praha 10 proto omezení veřejné dopravy, které magistrát připravuje na září letošního roku důrazně odmítá. Žádáme zastavení tohoto plánu, jeho projednání s městskými částmi a veřejností a nalezení takového modelu veřejné dopravy, který nepoškodí zájmy Pražanů i návštěvníků hlavního města," zdůraznila Ivana Cabrnochová (SZ), místostarostka pro územní a strategický rozvoj Prahy 10.
Politická reprezentace v Praze 10 nesouhlasí ani s rušením autobusové linky č. 224, prodloužením intervalů i linky 188, nahrazením linky 155 linkou 163 a chystaným rušením tramvaje č.19. „Argument, že se na cílová místa dá dojet jinými způsoby s několika přestupy, považuji za absurdní. Při zvyšující se ceně jízdného MHD se po občanech chce, aby namísto přímého spojení, které trvá 15 minut použili spoj s dvojnásobným časem a několika přestupy,“ uvedla v této souvislosti zástupkyně starosty Prahy 10 pro oblast dopravy Radmila Kleslová (ČSSD).
Praha 10 je významnou křižovatkou silniční dopravy a její obyvatelé mají negativní zkušenost se zátěží způsobenou vysokým hlukem a emisemi ze spalovacích motorů. „Nechceme být svědky toho, že v důsledku omezení veřejné dopravy vzroste množství automobilů v našich ulicích. Nechceme v podzimních měsících sledovat křivku znečištění ovzduší polétavým prachem, oxidy dusíku a přízemním ozonem. Dlouhodobě podporujeme nikoliv útlum, ale rozvoj veřejné dopravy v hlavním městě a jeho okolí. Součástí programového prohlášení rady v Praze 10 je mimo jiné odhodlání prosazovat výstavbu tramvajové trati Želivského-Spořilov nebo nových železničních zastávek Eden, Zahradní Město a Malešice," dodala Ivana Cabrnochová.
"Do poslední chvíle budeme věřit, že dopravní podnik plán na omezení pražské dopravy odvolá. Veřejná doprava je základem pro pohyb Pražanů po městě. Bez funkční a pohodlné sítě tramvají, vlaků, metra nebo autobusů si nejde představit fungující velkoměsto velikosti Prahy," říká starosta Prahy 10 Milan Richter.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Praha10.cz