65 Demokratů Jana Kasla: Klíčem ke kvalitní veřejné dopravě v Praze a regionu je ROPID

20.08.2014 22:11 | Zprávy

Nejen Dopravní podnik. Ten má být pouze jedním z poskytovatelů

65 Demokratů Jana Kasla: Klíčem ke kvalitní veřejné dopravě v Praze a regionu je ROPID
Foto: 65 Demokratů Jana Kasla
Popisek: Jan Kasl

Praha si zaslouží moderní architekturu. Naopak si nezaslouží drahé radnice, které jsou navíc projektovány jako před 50 lety. Pražané by měli mít plnou kontrolu nad rozpočtem města a magistrát by měl naslouchat starostům městských částí. 65 Demokratů Jana Kasla zveřejňují řešení číslo 16 až 20 z celkových 65, které tvoří jejich volební program.

Tím, kdo v Praze zodpovídá za veřejnou dopravu musí být ROPID, organizace, která má tu smůlu, že nemá silnou podporu vedení města. To se musí změnit.

„Metro a tramvaje mají být i nadále doménou Dopravního podniku hl. m. Prahy, naopak autobusy by mohly být brzy rozděleny na oblasti podle garáží a soutěženy v transparentních tendrech. To bude mít dva efekty – zvýší se kvalita této služby a také se zlepší efektivita hospodaření samotného Dopravního podniku,“ vysvětluje lídr kandidátky Jan Kasl.

Další změny, které navrhuje 65 demokratů Jana Kasla:

-       prodej jízdenek musí přejít pod samotný ROPID

-       stejně tak musí mít pod sebou přepravní kontrolu

-       co nejdříve  je třeba integrovat pražskou dopravu se středočeskou

„Máme tým odborníků, kteří se dopravě dlouhodobě věnují. Především jde o bývalého ministra dopravy Petra Moose, který je považován za jednoho z největších expertů na tuto oblast. Dalšími členy dopravního týmu jsou Pavel Dobeš a Tomáš Homola,“ říká Jan Kasl.

Další dvě řešení, které tvoří volební program 65 demokratů Jana Kasla, jsou doménou lídra kandidátky. Jde o architekturu. Řešení č. 16 apeluje na zdravý rozum, který vedení několika radnic městských částí evidentně postrádá.

„Radnice městských částí se stávají místními tunely Blanka. Praha 4, 7, 8 či 10, to jsou příklady, jak se nemá postupovat. A jak by se to dělat mělo? Využívejme povinně nejdříve existující budovy, pro novostavby volme především brownfields a hlavně, zastavme zcela absurdní rovnici, kde je cena co nejvyšší a návrh jak z minulého století,“ říká Kasl.

Naopak, 65 demokratů Jana Kasla deklaruje podporu moderní architektuře. Ta nestojí více, kvalita má naopak pozitivní efekty, ať v nižší energetické náročnosti budov, nebo i samotnou krásou staveb, které Praha potřebuje.

Posledními dvěma řešeními je návrh na rozpočet města, který bude skutečně srozumitelný občanům, tedy rozklikávací a každý si bude moct prohlédnout, kam míří zhruba 40 miliard korun výdajů ročně.

Zároveň je třeba, aby v rámci města měli větší slovo starostové městských částí. „Navrhneme obnovení Sněmu starostů, který bude mít poradní hlas pro Radu a Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Musí skončit přehlížení městských částí vedením města,“ dodává Jan Kasl.

Návrhy řešení č. 16 - 20 na www.65DJK.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: 65 Demokratů Jana Kasla



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

18:33 Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

Komentář poslance SPD po sněmovní konferenci vědců, která zpochybnila teze o globálním oteplování zp…