ČSSD: Chceme konec nadvlády developerů a bezohledných plánů primátora Hudečka

09.09.2014 15:11 | Zprávy

ČSSD nedovolí realizaci nápadů na zahuštění zástavby v Praze a po volbách zastaví schvalování stovek výjimek pro stavby, které by měly být zakázány. Nedovolí developerům stavět další megalomanské kancelářské budovy či luxusní byty.

ČSSD: Chceme konec nadvlády developerů a bezohledných plánů primátora Hudečka
Foto: Hans Štembera
Popisek: ČSSD, ilustrační foto

„Já jako kandidát na primátora vyhlašuji boj všem developerským stranám a hnutím a nápadu postavit mezi současné paneláky ještě řadu dalších. Pan primátor Hudeček svou nezkušenost s řízením města maskuje vytvořením Institutu plánování a rozvoje města, který kývne na kdejakou zhůvěřilost,“ řekl kandidát ČSSD na pražského primátora Miloslav Ludvík. Podle jeho slov se nezkušenost primátora Hudečka projevuje právě v oblasti rozvoje města.

„Postavil si organizaci, která má téměř půlmiliardový rozpočet a za tyto peníze radí dovnitř města nastěhovat dalšího půl milionu lidí. Pro obyčejné obyvatele Prahy by to byla katastrofa, ale developeři mu určitě zatleskají. Praha je krásné historické město, jehož urbanistickou hodnotu nám závidí celý svět a kam ročně jezdí miliony turistů obdivovat architektonické skvosty, které zde vznikaly v průběhu celého tisíciletí. Zároveň je i městem, kde se dobře a spokojeně žije. To je jedinečná kombinace, kterou musíme zachovat i dalším generacím. Hudečkovy urbanistické pokusy považuji za bezohledné experimenty na Pražanech, “ říká Miloslav Ludvík, kandidát na primátora hlavního města Prahy za ČSSD. 

Zahušťování zástavby povede ke snížení kvality života, zmizí volné plochy pro zeleň a dojde ke zhoršení dopravní situace a k náporu na mateřské i základní školy v dané lokalitě. Volné plochy je především třeba kultivovat, nikoliv je zastavovat dalšími bytovými domy. Ovšem tento pohled nesdílí nově vzniklá organizace Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), jenž pracuje na Metropolitním plánu. Ten je novým územním plánem Prahy vznikajícím na popud primátora Hudečka. Tento plán právě se zahušťováním veřejných prostor počítá.

„ČSSD odmítá, aby Praha byla rájem developerům, proto budeme mnohem přísněji kontrolovat a regulovat všechny nové projekty tak, aby to neohrozilo život běžných Pražanů. Praha je zde pro své obyvatele, nikoli pro zájmy několika spřízněných stavebních firem a developerů. Důkladně prozkoumat a nově posoudit chceme několik velkých projektů, kterým primátor Hudeček nevěnoval pozornost. Mezi nimi jsou například lokality Masarykovo nádraží, Nákladové nádraží Žižkov, Bubny, Prokopské údolí, Smíchov City, Džbán, Rohan City, Klánovický les či sídliště Střížkov, Prosek, Trojmezí a Lužiny,“ řekl Miloslav Ludvík.

V neposlední řadě je to také lokalita Vidoule, o které bude Zastupitelstvo hlavního města Prahy jednat na své nejbližší schůzi dne 11. září. Zastavění chráněné stolové hory Vidoule odsouhlasila Rada hlavního města Prahy v čele s primátorem Hudečkem. „Jsem jednoznačně proti změně územního plánu, která by výstavbu v lokalitě Přírodního parku Košíře-Motol umožnila, a tak budeme i hlasovat. Nesouhlas s výstavbou vyjádřili zastupitelé Prahy 5 i místní občané, kteří zítra pořádají happening ve formě „Běhu za Vidouli“,“ prohlásil Miloslav Ludvík.

Dalším typickým příkladem nekoncepčního postupu je Nákladové nádraží Žižkov. "Plánovaná zástavba na Nákladovém nádraží Žižkov je naprosto nevhodná a předimenzovaná. Obří obchodní centrum s plochami 2x většími než je sousední centrum Flora by způsobilo zahlcení okolních částí Prahy 3 dopravou a znemožnilo vyvážený rozvoj území jako celku a jeho okolí," uvedla Irena Ropková, kandidátka do ZHMP a kandidátka na starostku MČ Praha 3.  Na tuto monstrózní stavbu v severozápadní části nádraží již bylo vydáno územní rozhodnutí, proti kterému se ale Praha 3 brání žalobou u správního soudu. Zbytek

Nákladového nádraží Žižkov teprve čeká na změnu územního plánu.
ČSSD také odmítá, aby developeři na území Prahy budovali nové obří čtvrti pro desetitisíce lidí bez dostatečné občanské vybavenosti. "V oblasti Nákladového nádraží Žižkov budeme všemi cestami usilovat o redukci projektu na smysluplnou míru a o maximalizaci užitku z případné nové výstavby pro město. Jedná se zejména o zajištění výstavby občanské vybavenosti s maximální finanční spoluúčastí investora." doplňuje Ropková.

Miloslav Ludvík dále uvádí, že Praha nepochybně potřebuje investory, kteří budou město rozvíjet, ovšem tato modernizace nesmí být na úkor kvality života obyvatel města a změny jeho rázu, tak jak se to u některých projektů děje. „Domnívám se, že v Praze nalezneme spousty krásných historických budov, které chátrají. A tyto budovy si zaslouží naši pozornost. Stejně tak veřejně přístupné zelené plochy, parky i sportoviště, které mizí ve prospěch výstavby nových luxusních bytů a kancelářských budov. To po volbách jednoznačně chceme změnit,“ říká kandidát na primátora Miloslav Ludvík.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČSSD



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Daleko větší Fialův úlet než ten s německými platy

10:11 Schillerová (ANO): Daleko větší Fialův úlet než ten s německými platy

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k programovému prohlášení vlády Petra Fialy.