Červíček (ODS): Vlaky letos najedou v Královéhradeckém kraji o 70 000 km víc

29.01.2019 11:58 | Zprávy

Krajské zastupitelstvo schválilo rozsah dopravní obslužnosti na rok 2019. K navýšení dojde u drážní dopravy, kterou v kraji zajišťují dva dopravci. Spojů zajištěných Českými drahami bude o 1,25 procenta více, u GW Train Regio je navýšení 2,07 procenta – celkem téměř 70 tisíc vlakokilometrů. U autobusů se počítá se stejným rozsahem, jako v roce 2018.

Červíček (ODS): Vlaky letos najedou v Královéhradeckém kraji o 70 000 km víc
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

„K navýšení rozsahu drážní dopravy jsme přistoupili na základě připomínek starostů měst a obcí i samotných cestujících. Dále došlo k rozšíření provozu na tratích Jaroměř – Stará Paka a Trutnov – Teplice nad Metují. Novinkou je také prodloužení trasy u dvou párů spojů mezi Hradcem Králové a Trutnovem až do stanice Svoboda nad Úpou, kde jsou zajištěny přestupy na autobusy do krkonošských horských středisek,“ vysvětluje první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.

Dalším důvodem je zavedení nového páru spojů přes hraniční přechod v Meziměstí. Ve spolupráci s Dolnoslezským vojvodstvím tak pokračuje úspěšný provoz víkendových vlaků na trase Walbrzych – Meziměstí – Teplice nad Metují – Adršpach. Polští návštěvníci mají díky tomu alternativu pro cesty do Adršpašsko-teplických skal. Nový pár vlaků by měl odlehčit přeplněným parkovištím a snížit dopravní zátěž v okolních obcích.

Drážní dopravní obslužnost zastupitelé schválili v rozsahu od 5,5 milionu vlakokilometrů do 5,7 milionu vlakokilometrů.

U veřejné linkové autobusové dopravy se počítá s rozsahem od 18,6 milionu kilometrů do 18,9 milionu kilometrů, což je stejně jako v roce 2018.

„Také v tomto roce počítáme s realizací velkého množství dopravních staveb na silnicích první, druhé i třetí třídy, což si pochopitelně vynucuje vedení autobusových spojů po objízdných trasách. To má dopad na navýšení kilometrické délky spojů. V loňském roce to představovalo 300 tisíc kilometrů,“ dodává náměstek Martin Červíček.

Za navýšením objemu objednávaných spojů v loňském roce stála také snaha vyjít vstříc oprávněným požadavkům obcí a významných zaměstnavatelům i optimalizace spojení na trase Hradec Králové – Holice – Litomyšl – Svitavy, k níž musel Královéhradecký kraj přistoupit společně se sousedním Pardubickým krajem po ukončení provozu některých komerčních spojů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátorka Zwyrtek Hamplová: Co nám vlastně zbývá?

16:02 Senátorka Zwyrtek Hamplová: Co nám vlastně zbývá?

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na eskalaci válečného konfliktu na Ukrajině