Hanák (ČSSD): Na opravy silnic na jižní Moravě poputuje z rozpočtu kraje dalších 100 milionů korun

23.06.2019 7:37 | Zprávy

Jihomoravský kraj zvýší plánované investice z rozpočtu do rekonstrukcí silnic a mostů, a to o 91,5 milionu korun.

Hanák (ČSSD): Na opravy silnic na jižní Moravě poputuje z rozpočtu kraje dalších 100 milionů korun
Foto: ČT
Popisek: Roman Hanák

Již druhé navýšení investičního příspěvku v letošním roce schválili na svém zasedání radní Jihomoravského kraje, přičemž rozhodnutí musí ještě potvrdit krajské zastupitelstvo. Peníze navíc poputují na spolufinancování staveb realizovaných díky příspěvku Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) i na akce ze zásobníku staveb, u kterých je možné bez odkladu zahájit zadávací řízení na stavební práce. Na lokální opravy k tomu navíc přidá kraj ještě dalších 8,5 milionu korun.

„V původně schváleném rozpočtu Jihomoravského kraje byl investiční příspěvek na rekonstrukce silnic a mostů ve výši 92 milionů korun. Ten jsme později navýšili o 55 milionů korun a teď přidáváme dalších 91,5 milionu. Jsem moc rád, že se nám daří směřovat stále více prostředků na opravy našich komunikací,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.

Přibližně 20 milionů korun z navýšení poputuje na dokončení 8 staveb zahájených v roce 2018. Dalších 17 milionů poslouží ke spolufinancování některých staveb podpořených SFDI. „Většinu, tedy 53 milionů korun, použijeme ale k zahájení zcela nových projektů z našeho zásobníku. Největší díl spolkne například rekonstrukce silnice II/425 mezi Starovičkami, Rakvicemi a Břeclaví. Finančně náročná bude i druhá stavba akce II/418 Újezd u Brna – Otnice,“ přiblížil některé z plánovaných projektů Hanák s tím, že za milion a čtvrt opraví kraj i přibližně 150 metrů silnice v Sokolnicích, která vede podél autobusových zastávek Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje.

Schválených 91,5 milionu korun ale není vše. O dalšího 8,5 milionu se navýší i příspěvek na běžnou údržbu a provoz. „Navýšení bude využito dle aktuální potřeby na lokální opravy silnic II. a III. třídy prováděné dodavatelsky, jejichž stavební stav se zhoršil v průběhu letošní zimy a které je možno opravit takzvanou souvislou údržbou komunikací,“ uzavřel Hanák.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Prokop (Levice): Ach ano - Piráti. Ta „lepší opozice“

18:01 Prokop (Levice): Ach ano - Piráti. Ta „lepší opozice“

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke kauze piráta Kočího, který se vydával za místostar…