Územní rozvoj
Dokončení klíčových dokumentů pro rozvoj města – tedy zejména Strategického plánu a Metropolitního (územního) plánu, je základní prioritou TOP 09 pro příští volební období. Metropolitní plán bude připraven v roce 2015 k projednávání s veřejností a následnému schvalování. „Strategický plán Prahy pak chceme schválit v příštím roce,“ uvedl lídr kandidátky TOP 09 pro volby do pražského zastupitelstva Tomáš Hudeček. Plán tvořily stovky odborníků a ukazuje, jakým směrem by se Praha měla ubírat do budoucna.
TOP 09 se chce podle Hudečka zaměřit na revitalizace významných pražských prostranství, kterým musí předcházet komunikace s občany. Chceme postupovat cestou otevřených architektonických soutěže, jako v případě Malostranského náměstí. V příštím volebním období chceme ve spolupráci s Prahou 1 dokončit revitalizaci Vrchlického sadů – tedy prostoru kolem hlavního nádraží (Sherwood), které je jednou z bran do města a spolu třetí městkou částí pak i náměstí Jiřího z Poděbrad. Výrazně chceme pokročit v proměně Václavského náměstí,“ uvedl Hudeček.
Nová výstavba v Praze se bude zaměřovat na zdevastované plochy uvnitř města a ne na rozšiřování zástavby do krajiny. „Cílem je stavět tradiční město, místo nových sídlišť – příkladem jsou prostory kolem železnice – například prostory bývalého nádraží Bubny, Nákladové nádraží či Smíchovské nádraží,“ konstatoval Hudeček. Postupovat se již nebude tak jako v minulosti, kdy developer přišel s projektem a město mu jej schválilo. „Naopak, my dáme zadání a developer se do něj bude muset vejít,“ sdělil Hudeček.
Finance
TOP 09 bude pokračovat v odpovědném hospodaření města, které nebude vytvářet dluhy a zadlužovat tak budoucí generace Pražanů. Již v tomto roce má město po dlouhých letech přebytkový rozpočet. „Odmítáme vytvářet schodkové rozpočty i v příštích letech,“ uvedl Tomáš Hudeček.
Radní budou muset v příštím volebním období pečlivě zvažovat, kam směřovat investice. „Když jsme přebírali správu města, měla Praha rozdělané stavební investice za 70 miliard korun a připraveny byly další projekty za desítky miliard. Praha však má rozpočet 45 miliard korun a na investice může dát ročně nejvýše 6 miliard. Proto musí město investovat velmi zodpovědně,“ řekl Tomáš Hudeček.
Radnici se již podařilo získat dodatečné zdroje šetřením u přebujelých projektů, například v IT (úspora 600 milionů ročně). Další peníze pak město získá z evropských fondů – během příštích sedmi let to bude rekordních 14 miliard korun, z toho 5 miliard korun z nového operačního programu Praha –pól růstu. „Prostředky využijeme na stavbu jeslí a školek, postavíme za ně nová záchytná parkoviště a podpoříme také vědu a výzkum,“ uvedl Hudeček.
Doprava
Klíčovou prioritou TOP 09 je odlehčení dopravy v centru města. Například nejrušnější částí pražské magistrály denně projede přes 100 tisíc automobilů. “Pro zklidnění dopravy v centru chceme významně rozšiřovat systém záchytných velkokapacitních parkovišť na okraji města. Parkovací domy vzniknou nejprve na Černém mostě, na Zličíně a v Letňanech. Na Černém mostě chceme zahájit stavbu parkovacího domu již v příštím roce,“ uvedl jeden z lídrů TOP 09 pro volby do pražského zastupitelstva a současný náměstek primátora pro oblast dopravy Jiří Nouza. Stavbou třech parkovacích domů se získají na okrajích Prahy nové tři tisícovky parkovacích míst. „Budeme vést diskusi i o dalších lokalitách. U některých projektů se chceme obrátit na soukromý sektor, aby se podílel na financování,“ doplnil Jiří Nouza.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09