Před hypermarketem bude logicky umístěno asfaltové parkoviště pro 200 až 300 vozů. Nejvíce se argumentuje vznikem nových pracovních míst, což je samozřejmě pravda, ale je pravděpodobný opačný efekt. Když odhlédneme od toho, že lidé mohou být zaměstnáni přes agentury, bez benefitů a za nízkou mzdu, tak vyvstává otázka, co se stane s malovýrobci.
„Obchoďák“ bude samozřejmě nabízet zboží od velkých nadnárodních firem, tím pádem budou propuštěni zaměstnanci ze zpracovatelského průmyslu a prvovýroby. Kromě toho zkrachují malí živnostníci, neboť cenám hypermarketů nemají v dnešní době šanci konkurovat.
Tento obří projekt, který dvakrát přesáhne náměstí, má podle dostupné studie přivést do centra denně přes 3800 nových vozidel, to znamená ve špičce asi o 300 až 400 vozidel každou hodinu navíc, což se „de facto“ rovná tříkilometrové koloně. Zásobování bude denně zajišťovat na 10 kamionů, které se zde budou permanentně točit, čímž dojde k eskalaci už tak katastrofické dopravní zátěže. Jak jistě víte, tak křižovatka „u Itálie“, je naprosto „zacpaná“ a dochází ke tvoření nepříjemných kolon.
Při výše zmíněném skokovém nárůstu vozidel tu bude kvůli hypermarketu neustále kolabovat doprava, což se dotkne všech občanů Náchoda. Město by tento plán mělo dle mého soudu přezkoumat a začít debatovat nad schůdnými alternativami.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: KSČM