Je v ní navrženo mimo jiné rozšíření chodníků a zasazení nového stromořadí a Pražané se mohou těšit i na malé náměstíčko na rohu Klimentské. Schválená studie bude následně předána Dopravnímu podniku hl. m. Prahy, který je investorem celé akce.
Revoluční ulice je významnou vstupní bránou do území bývalých staroměstských hradeb, které do 18. století vedly od dnešního Štefánikova mostu až po most Legií. Denně tudy však projede 15 000 aut.
„Pracujeme nyní intenzivně na nové reprezentativní podobě pro celý „ring“, tedy bulvár, kde dříve bývaly staroměstské hradby, a toto je první vlaštovka. Smyslem je udělat z Revoluční konečně příjemný prostor zejména pro chodce. Kromě širších chodníků a nového mobiliáře zde přibude i 30 nových stromů!“ říká Petra Kolínská, radní pro územní rozvoj hl. m. Prahy.
Studie navrhuje rozšíření chodníků zejména na východní straně ulice a zlepšení přístupu na zastávkové ostrůvky, které budou s chodníky propojeny vozovkou ve zvýšené – shodné – úrovni. Přibydou také přechody pro chodce. Tyto úpravy zajistí pohodlný a bezpečný pohyb chodců k přijíždějícím tramvajím. Na západní straně ulice bude nově osazené stromořadí. Studie dále navrhuje přesun zastávky tramvaje „Dlouhá třída“ směrem k Vltavě naproti stávající zastávce v opačném směru. Protilehlost zastávek přinese dva nové přechody a zároveň zlepší dostupnost nábřeží a řeky.
„Dopravní podnik dlouhodobě spolupracuje na rekonstrukcích tramvajových tratí s IPR. Díky koncepčním studiím se kromě samotné výměny kolejí daří také zlepšovat veřejný prostor. Ulice Revoluční by měla být dalším dobrým příkladem takového přístupu,“ říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy.
„Revoluční ulice trpí vysokou dopravní zátěží, která pohyb chodcům ztěžuje. Toto zatížení je bohužel způsobeno i umožněným průjezdem aut pod Prašnou bránou. Břeh Vltavy je navíc z ulice téměř nedostupný. Studie s těmito problémy pracuje a prostředí a pohyb v něm významně zlepšuje,“ říká Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha.
Studie v ulici navrhuje krátkodobé parkování pro zásobování, rezidenční parkování naopak rozmělňuje do okolních ulic. V místě zastávek bude snížena rychlost na 30 km/h. Myslelo se i na cyklisty, v úseku od nábřeží k zastávce tramvaje je navržen i samostatný cyklopruh.
Projekt bude zpracován v roce 2019, následně se začne s přípravou samotné rekonstrukce, která by měla vyjít na 120 mil. Kč. Více informací najdete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV