Důležitým principem dopravní koncepce města by mělo být zklidňování dopravy ve městě. Ruku v ruce s tím jde také rozvoj cyklistické dopravy. V této oblasti dosud vnímám určité rezervy způsobené především nedostatkem finančních prostředků, které tato oblast v Kolíně vyžaduje. Vzhledem k průběžnému snižování dluhové zátěže, které se nám v uplynulém volebním období podařilo udržet, se postupně uvolňují prostředky a já se pokusím prosadit následující body, které jsou dle mého názoru nezbytně nutné pro udržitelný rozvoj (nejen) cyklistické dopravy v Kolíně:
- Zřízení funkce městského cyklokoordinátora
- Zřízení cyklistické pracovní skupiny
- Vyčlenění stálého ročního fondu na rozvoj cyklistické dopravy
- Přístup k Asociaci cykloměst
- Lepší propagace a osvěta opatření pro cyklisty, větší zapojení veřejnosti
- výběr konkrétních opatření:
- Monitoring využitelnosti dopravních cest cyklisty za pomoci místních studentů
- Zprůjezdnění některých stávajících jednosměrek cyklistům, pro něž jsou často zbytečnou komplikací a překážkou v plynulém pohybu po městě
- Zřízení parkovacích míst v centru města, aby se cyklista nemusel bát tam své kolo zamknout a odejít např. na úřad nebo do banky
- Aktualizace generelu cyklistických tras a stezek, který byl nevyhovující už v době svého vzniku
- Podpora výstavby nových cyklostezek a cyklopruhů na základě dlouhodobé koncepce srozumitelně vykomunikované s veřejností
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09