Ministr Bartoš: Digitální dovednosti musí být nezbytnou součástí výuky v 21. století

11.10.2022 8:36 | Tisková zpráva

Vicepremiér pro digitalizaci Bartoš a místopředsedkyně Evropské komise Vestager navštívili v rámci Evropského týdne programování třídu budoucnosti.

Ministr Bartoš: Digitální dovednosti musí být nezbytnou součástí výuky v 21. století
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš

10. ročník Evropského týdne programování (CodeWeek) je iniciativou mezinárodního dosahu, do které se zapojují miliony lidí po celém světě, včetně stovky škol a dalších organizací v Česku. Vicepremiér pro digitalizaci Ivan Bartoš se na základní škole v pražských Čakovicích setkal s místopředsedkyní Evropské komise Margrethe Vestager, zodpovědnou za digitální agendu, aby společně navštívili žáky ve zdejší moderně vybavené učebně. Tématem následné schůzky bylo nejen digitální vzdělávání, ale i kyberbezpečnost, evropská legislativa v digitální oblasti nebo řešení nedostatku odborníků v IT.

Evropský týden programování (ZDE) potrvá až do 23. října a nabídne širokou škálu aktivit, jejichž cílem je přenést programování do školní výuky. V loňském roce se CodeWeeku zúčastnily 4 miliony lidí po celém světě. Průměrný věk účastníka je 11 let, ženy a dívky tvořily 49 % ze všech účastníků. Český CodeWeek koordinuje DigiKoalice (ZDE) – platforma Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Národního pedagogického institutu ČR, která propojuje svět škol a IT.

Základní škola Dr. Edvarda Beneše v pražských Čakovicích, kterou vicepremiér Bartoš s výkonnou místopředsedkyní Vestager dnes navštívili, disponuje učebnou „Future Classroom“, kde probíhá výuka s důrazem na rozvoj informatického myšlení. Součástí vybavení je nejen moderní elektronika, ale i 3D tiskárny, roboti a programovatelný systém LEGO. Při návštěvě se děti zapojily do aktivity eTwinning, kdy po celý rok spolupracují se zahraniční třídou. Měly za úkol naprogramovat robota tak, aby studentům z partnerské třídy předal vzkaz.

Podpora digitálního vzdělávání je jednou z priorit současné vlády. „Digitální dovednosti jsou nedílnou součástí naší budoucnosti i současnosti. Už nyní více než 90 % pracovních pozic vyžaduje alespoň základní digitální dovednosti a poptávka po pokročilých digitálních dovednostech stále roste. Hledání informací, bezpečný pohyb na internetu, práce s daty, kritické myšlení či ovládání programovacího jazyka patří mezi nezbytné kompetence, které je třeba u dětí a mládeže rozvíjet,“ řekl vicepremiér.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Lenka Knechtová byl položen dotaz

bydlení

Vámi kritizovaná digitalizace stavebního řízení je podle mě zanedbatelný problém v porovnání s tím, že má ČR problém s nedostatkem bydlení, které, když už je, tak je pro většinu smrtelníků nedostupné. A upřímně nemám dojem, že když jste byli ve vládě, že jste problém nějak řešili. Můj dotaz tak zní,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

18:33 Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

Komentář poslance SPD po sněmovní konferenci vědců, která zpochybnila teze o globálním oteplování zp…