Nicméně základem je, že se dlouhodobě developerům na Jižním městě dával v podstatě bianco šek postavit si cokoliv, aniž by ale udělali cokoliv pro infrastrukturu či občanskou vybavenost.
Jeden příklad za všechny. V současnosti je křižovatka ulice Klíčova a Mírového hnutí přetížena a to zejména ve špičkách. Je to nejen nárůstem dopravy do mohutně budované lokality Chodovec City ale i situací, kdy část automobilů včetně nákladních vozidel volí ulici Mírového hnutí jako objízdnou trasu v případě zhoršení plynulosti nájezdu z D1 přes Spořilovskou ulici směrem na Jižní spojku - což je téměř každý den. Situace je již neúnosná, na odbočení vlevo se čeká někdy i více než půl hodiny a vzhledem k tomu, že se v této době většinou jedná o vozidla rodičů vozících děti do škol a školek, je jen otázkou času, kdy na této křižovatce dojde k dopravní nehodě s vážnými následky. Bohužel na požadavky občanů reagují úřady odmítavě, prý není splněna „účelnost“ zajistit bezpečnost provozu.
Doufáme, že doby minulé, kdy šlo takovým to argumentem reagovat na „oprávněné“ potřeby občanů jsou pryč, neboť na příkladu nedávno vybudované světelné křižovatky ulic Chilská a Líbalova je vidět, že argument o „neúčelnosti“ je plytký. Tam se evidentně jedná o přehrazení hlavní výpadovky z Prahy a to dokonce dvouproudové (hned za kruhovým objezdem) a to jaksi jen náhodičkou se jedná o „pouhý“ vjezd do kancelářské budovy firmy Skanska, která je opět jen čirou náhodičkou hlavním stavebníkem na celé Praze 11. Na tomto příkladu jistě uznáte, že argument „účelnosti“ nelze proti občanům Prahy 11 použít, pokud tedy nebereme v úvahu „účelnost“ finanční síly skupiny kolem firmy Skanska.
K této situaci došlo, jako již v minulosti na více lokalitách, díky nekoncepčností a diletantství (néli něčím horším) samosprávy při územním plánování a povolování výstavby bez zajištění základního napojení celého komplexu na dopravní síť. Křižovatka ulice Klíčova a Mírového hnutí je totiž v zásadě jediné napojení nyní již rozsáhlého a stále dále budovaného komplexu bytových a kancelářských domů (několik tisíc obyvatel) „Chodovec City a Kulatý Chodovec“ na dopravní síť reprezentovanou ulicí Mírového hnutí. Tato ulice je již ve špičkách masivně přetížena další nekoncepčností, kdy zejména těžší a tranzitní doprava volí tuto ulici jako objízdnou trasu v případě dopravních problémů na „jižní spojce – spořilovské magistrále“. Problém se rapidně zhorší, pokud se nepodaří zastavit další megalomanský projekt nedalekých mrakodrapů Prague Eye pro cca 5 tisíc lidí ze kterých minimálně 1/3 až ½ bude dojíždět autem a velká část právě ulicí Mírového hnutí. Pak už bude na řešení pozdě a odpovědné osoby se situací začnou zřejmě zabývat až nedejbože dojte k nějaké vážné dopravní nehodě.
Tyto problémy chce řešit volební seskupení „NAŠE PRAHA 11“ úrovni Prahy 11 a „PATRIOTI – Volba pro Prahu“ na úrovni Magistrátu. Necháme provést anketu a následně dopravní studii, které problémy jsou na Praze 11 nejtíživější a ty začneme obratem řešit. Každého dalšího investora větší výstavby zavážeme v podmínkách stavebního povolení k investicím do infrastruktury a občanské vybavenosti.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PATRIOTI- VOLBA PRO PRAHU