„Jsem moc rád, že se rok po otevření východní části obchvatu podařilo zahájit stavbu zbývající části. Bude to velmi náročná stavba, kde se bude muset vyřešit mosty křížení s železnicí, řekou a dalšími vodními toky, průmyslovými areály a chráněnými lokalitami z hlediska životního prostředí, ale věřím, že se podaří v termínu dokončit a my si konečně oddechneme. Pro dopravně přetíženou Opavu to pak bude citelná úleva,“ řekl primátor Opavy Tomáš Navrátil s tím, že stavbu bohužel bude provázet vyšší pohyb stavební techniky. „Prosíme občany o trpělivost. Stavební firma slíbila, že udělá vše pro to, aby byl dopad stavby na město co nejmenší,“ dodal primátor.
Podle náměstka primátora pro dopravu Michala Jedličky bude stavba velmi náročná. „Na délce přes pět kilometrů bude 78 stavebních objektů včetně 8 mostů o celkové délce 951 metrů. Stavbaři dále vybudují jednu opěrnou zeď, dvě protihlukové stěny, vykopou zhruba 70 tisíc kubíků zeminy a na násypy navezou bezmála půl milionu kubíků materiálu,“ vysvětlil Jedlička.
Příprava stavby byla koordinována s revitalizací železniční tratě mezi Opavou a Krnovem. Už v loňském roce byla provedena demolice překážejících bývalých objektů patřících cukrovaru či pyrotechnický průzkum. Velmi rychle se podařilo dokončit i záchranný archeologický průzkum, při kterém se objevila celá řada významných nálezů.
Projektová cena byla 1,1 miliardy korun, soutěží se ji podařilo snížit na 994 milionů korun (vše bez DPH). Stavba bude financována z fondů Evropské unie.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV