Důsledkem je, že lidé, kteří jinak nevyužívají dálniční síť v ČR a tím pádem nepotřebují vlastnit dálniční známku, jsou nuceni složitě objíždět placené úseky. Dám vám příklad z vlastní praxe. Já osobně žiju v paneláku na Barrandově a potřebuju autem vyzvednout rodinu na letišti v Ruzyni. A rázem stojím před volbou z několika špatných řešení. Buď pojedu centrem Prahy 5 a následně i centrem Prahy 6. Tím samozřejmě přispěju k většímu zahuštění dopravy v místech, kde ji je již tak dost. Nebo budu hrát kličkovanou přes Řeporyje, Ruzyň či dokonce přes přilehlé obce Středočeského kraje. Všechno špatně. Proč mají trpět mými průjezdy obyvatelé obcí a městských částí přilehlých k Pražskému okruhu nebo dokonce samotných center městských částí ? Měl bych řešení. Speciální známku k použití jen na Pražský okruh a na část dálnice D1 od okruhu k hranici Prahy. Vzhledem k tomu, že se jedná o minoritní část dálniční sítě, budu prosazovat, aby taková známka existovala. Její cenu bych si představoval do 100,- Kč ročně. Chápu, že jsou důvody pro to, aby byl Pražský okruh zpoplatněn, ať už jsou to evropské směrnice nebo návaznosti na mýtný systém. Nevidím ale žádný důvod neumožnit občanům Prahy okruh využívat, aniž by museli platit za celou dálniční síť. Těch příkladů, kde by to zlepšilo dopravu v Praze je nepočítaně. Okruh má v obci zatížení dopravou snižovat a ne situaci zhoršovat ještě zhoršovat. Co vy na to, Pražané ?
Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU,
kandidát na starostu Prahy 5
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PRO PRAHU