Skalický (Pro Prahu): S dopravou v klidu, chceme být v klidu!

11.08.2014 21:20 | Zprávy

V posledním článku jsem slíbil, že se budu zabývat i tzv. dopravou v klidu, tedy systémem parkování. Asi se shodneme v tom, že každý by rád zaparkoval před svým domem, před svým zaměstnáním a nejlépe i kdykoliv a kdekoliv, jak potřebuje, například cestou do divadla.

Skalický (Pro Prahu): S dopravou v klidu, chceme být v klidu!
Foto: red
Popisek: Jan Skalický, kandidát hnutí PRO PRAHU

Myslím, že se shodneme i na tom, že současný systém v Praze je nedostatečný, chaotický a zbytečně vystavuje řidiče stresu a nepohodlí. Jaký je ideální stav ? Při současném a stále se zvyšujícím počtu motorových vozidel je třeba počítat s tím, že jsou nutná rozsáhlá opatření a že všechno nebude rozhodně zadarmo. A to ani pro parkující řidiče. Politické hnutí PRO PRAHU má ale svůj volební program, ve kterém klade velký důraz na celkové zlepšení dopravy v Praze, a to při vzájemném respektu a provázanosti všech složek. Dovolím si opět něco z programu týkající se dopravy v klidu ocitovat :

Nabízíme ucelenou koncepci parkování, která řeší záchytná parkoviště, systém parkování v Praze i v jejím centru. Cílem naší koncepce je napomoci propojení všech druhů dopravy ve městě a jejich plynulá návaznost. Naše koncepce je inspirována funkčními parkovacími systémy v moderních evropských metropolích, jako je například Madrid, Vídeň nebo Amsterdam.

¦        Chceme vybudovat 30 000 nových parkovacích míst v multifunkčních domech P+R v okrajových částech Prahy.

¦        V centrálních částech Prahy prosadíme využití nevyužívaných kapacit mimo ulice – volnější ulice pro chodce.

¦        Systém placených parkovacích míst musí být finančně stupňovaný podle lokalit.

¦        Hlavním rozpoznávacím znakem rezidenta a v parkovací zóně má být SPZ, nikoli zbytečné parkovací karty jako dnes.

¦        Vytvoříme přesnější specifikaci rezidentních zón s prioritou na komfort a zájmy rezidentů. Naším cílem je, aby rezident zaparkoval v blízkosti svého bydliště.

¦        Celý systém bude více zapojovat moderní technologické prvky, mobily, GPS navigace, soukromá parkoviště, atp.

¦        Cílem celé koncepce je motivovat lidi, aby zbytečně necestovali do centrálních částí Prahy autem, ale MHD.

Mimochodem, víte, že Praha má dnes zhruba 3.000 parkovacích míst v systému P+R a potřebovala by jich aspoň desetkrát tolik ?

Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU,
kandidát na starostu Prahy 5

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Skalický - profil



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

18:33 Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

Komentář poslance SPD po sněmovní konferenci vědců, která zpochybnila teze o globálním oteplování zp…