Myslím, že se shodneme i na tom, že současný systém v Praze je nedostatečný, chaotický a zbytečně vystavuje řidiče stresu a nepohodlí. Jaký je ideální stav ? Při současném a stále se zvyšujícím počtu motorových vozidel je třeba počítat s tím, že jsou nutná rozsáhlá opatření a že všechno nebude rozhodně zadarmo. A to ani pro parkující řidiče. Politické hnutí PRO PRAHU má ale svůj volební program, ve kterém klade velký důraz na celkové zlepšení dopravy v Praze, a to při vzájemném respektu a provázanosti všech složek. Dovolím si opět něco z programu týkající se dopravy v klidu ocitovat :
Nabízíme ucelenou koncepci parkování, která řeší záchytná parkoviště, systém parkování v Praze i v jejím centru. Cílem naší koncepce je napomoci propojení všech druhů dopravy ve městě a jejich plynulá návaznost. Naše koncepce je inspirována funkčními parkovacími systémy v moderních evropských metropolích, jako je například Madrid, Vídeň nebo Amsterdam.
¦ Chceme vybudovat 30 000 nových parkovacích míst v multifunkčních domech P+R v okrajových částech Prahy.
¦ V centrálních částech Prahy prosadíme využití nevyužívaných kapacit mimo ulice – volnější ulice pro chodce.
¦ Systém placených parkovacích míst musí být finančně stupňovaný podle lokalit.
¦ Hlavním rozpoznávacím znakem rezidenta a v parkovací zóně má být SPZ, nikoli zbytečné parkovací karty jako dnes.
¦ Vytvoříme přesnější specifikaci rezidentních zón s prioritou na komfort a zájmy rezidentů. Naším cílem je, aby rezident zaparkoval v blízkosti svého bydliště.
¦ Celý systém bude více zapojovat moderní technologické prvky, mobily, GPS navigace, soukromá parkoviště, atp.
¦ Cílem celé koncepce je motivovat lidi, aby zbytečně necestovali do centrálních částí Prahy autem, ale MHD.
Mimochodem, víte, že Praha má dnes zhruba 3.000 parkovacích míst v systému P+R a potřebovala by jich aspoň desetkrát tolik ?
Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU,
kandidát na starostu Prahy 5
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Skalický - profil