„Hrozivé zadlužení kraje i jeho nemocnic, dezolátní stav silnic, brutální a k přírodě necitlivá zástavba vzácných území megalomanskými developerskými projekty, problémy v parkování na hranicích kraje a Prahy, nespravedlivé rozdělování peněz do měst a obcí podle toho, jestli jejich vedení mají stranickou knížku KSČM nebo ČSSD,“ to jsou jen některé z hlavních problémů, které tíží Středočechy, dusí rozvoj kraje a jeho současné vedení je nechce řešit,“ upozornil Josef Vacek, kandidát na hejtmana za SPOLU PRO KRAJ (KDU-ČSL, Strana zelených a SNK ED).
Ty nejvýraznější problémy kraje, které stále zůstávají bez řešení, a neblaze dopadají na každodenní život Středočechů, sepsali lidé sdružení ve SPOLU PRO KRAJ do „Desatera hříchů vedení kraje“ (ZDE). Zároveň vypracovali i návrh, jak s nimi naložit. „Musíme se podívat pravdě do očí, a pánům a dámám z KSČM a ČSSD říci, že své povinnosti ve vedení kraje ani po osmi letech nezvládli. Měli by nyní své dovednosti jít zkoušet někam jinam. Tady už nadělali paseky dost,“ uvedl Josef Vacek.
Deset hříchů vedení kraje
1. Pokračující zadluženost Středočeského kraje, na úrovni celkových 4,6 mld. Kč. Aktuální dluhová služba kraje činí téměř 500 milionů korun ročně. Středočeský kraj je tak třetí nejzadluženější v ČR.
2. Velká zadluženost nemocnic. Středočeský kraj musel během roku 2014 ze svého rozpočtu dotovat provoz pěti středočeských nemocnic částkou 620 milionů korun. Navíc celá čtvrtina z provozní dotace na „ztrátové činnosti“, které Středočeský kraj svým zdravotnickým zařízením poskytuje, tj. 141 milionů Kč, do nemocnic ani nešla. Sloužila pouze k hrazení jejich dluhů A tento negativní trend trvá.
3. Stav silnic II. a III. třídy ve Středočeském kraji je velmi špatný a dlouhodobě zanedbávaný.
4. Záměr současného vedení Středočeského kraje podpořit výstavbu nové „megaspalovny“ komunálního odpadu v Mělníce není dobrý nápad. Nová spalovna vyvolá obrovské přepravní náklady a prudké zdražení poplatků za odpad pro občany.
5. Středočeský kraj pasivně přihlíží pokračujícímu záboru kvalitní zemědělské půdy v oblasti velké Prahy na ekologicky špatné developerské projekty.
6. V okresech kolem Prahy je kritický nedostatek míst v mateřských i základních školách. Vedení Středočeského kraje tento stav dlouhodobě ignoruje a přeneslo řešení tohoto problému téměř výhradně na obce.
7. Schválení trasy dálnice D3 na České Budějovice krajinou Posázaví.
8. Prohra Středočeského kraje v trasování rychlodráhy Praha- Kladno. Trať nepovede přes letiště Ruzyně a skončí na předměstí Kladna, což zkomplikuje dopravu významné skupiny dojíždějících Středočechů do Prahy.
9. Malá aktivita Středočeského kraje v jednání s Hlavním městem Prahou o získání finančních zdrojů na nové dopravní stavby tzv. “ Integrovaných územních investic (ITI)“ směřujících k rozvoji metropolitního regionu Prahy a příměstské části Středočeského kraje.
10. Slabá aktivita Středočeského kraje na vytvoření společné pražské a středočeské integrované dopravy „Metropolitní dopravní oblasti“. Středočeská integrovaná doprava (SID) je pouze „tarifní unií“ vybraných středočeských autobusových dopravců a přetrvávající problémy obyvatel kraje s cestováním neřeší.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV