Tento krok však není řešením pro občany Spořilova, pouze zabráněním dalšímu znečištění. Dlouhodobě trváme na tom, aby se dostavěl Pražský okruh, bez kterého se spořilovští občané přepravních vozidel nikdy pořádně nezbaví. To však může trvat dlouhá léta, ne-li desetiletí.
Ministerstvo dopravy by tak mělo alespoň zaplatit zastřešení Spořilovské ulice, což by podle našich výpočtů stálo 1,8 miliardy. Proč by je mělo platit ministerstvo? Protože takové peníze by kvůli projektům jako jsou tunel Blanka nebo Opencard v současnosti ani hlavní město Praha nemělo.
A když slyším o cenách staveb dálnic, tak si říkám, zda by nestálo za to, na některých místech v České republice pár kilometrů z plánů neubrat a nepostavit tuto důležitou stavbu, na jejíž potřebnost dlouhodobě upozorňujeme. Ministerstvo nás však zatím nevyslyšelo.
Kdyby se totiž Spořilovská zastřešila tzv. těžkým způsobem, mohlo by dojít zároveň k tramvajovému propojení s Prahou 11, což by občanům také pomohlo.
I když město na takové projekty peníze nemá, mohlo by alespoň zafinancovat více protihlukových opatření v okolí Jižní spojky a Spořilovské, některá by měla vzniknout do podzimu, protože po této komunikaci rozhodně nejezdí jenom místní občané.
Budu se snažit i nadále bojovat proti jakýmkoliv projektům, které by přivedly další automobily a kamiony na Spořilov.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan