Stavba bude také osazena sledovacím diagnostickým systémem „Smart Timber Bridge“, který bude sloužit pro výzkumné účely a také jako informační systém o stavu mostu (přetížení, poruchy, námrazu). Jedná se o první instalaci tohoto systému na světě.
„Pro stavbu mostu bylo zvoleno inovativní řešení jak z pohledu České republiky, tak díky využitým moderním technologiím i ve světě. Jedná se o unikátní ekologickou stavbu s minimální uhlíkovou stopou a využitím materiálu z obnovitelných zdrojů,“ upřesňuje radní Švec a podotýká: „Zajímavostí je, že na dřevěné části mostu bylo využito smrkové dřevo, jehož je z důvodu kůrovcové kalamity velký nadbytek“.
Most z roku 1956 se nachází v Bohunicích na Prachaticku a vede přes Podhorský potok. Při rekonstrukci bylo poprvé na území ČR využito technologie dřevo-betonu pro nosnou konstrukci, kdy stávající železobetonová byla odstraněna a nahrazena novou spřaženou dřevobetonovou konstrukcí složenou z 57 nosníků ze smrkového dřeva ošetřených hloubkovou impregnací. Pro zvýšení příčné tuhosti je dřevěná část nosné konstrukce předepnuta nerezovými táhly, které je možné v průběhu provozu měnit a upravovat vnesené předpínací síly. Přímo pojížděná betonová deska plní nosnou funkci a zároveň tvoří vozovku.
Celkové náklady stavby činí 4 580 818 korun vč. DPH. Podíl finanční spoluúčasti SFDI je 75 procent, tedy 3 384 281 korun vč. DPH. Rozdíl je hrazen z investičního fondu Správy a údržby silnic Jihočeského kraje. Do provozu bude most uveden ještě v listopadu 2019.
O dokumentaci výstavby této unikátní stavby projevila zájem i Česká televize (ZDE a ZDE).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV