Z těchto důvodů kluby zastupitelů ODS a TOP 09 a nezávislých prohlašují, že jsou připraveny podpořit i menšinovou Radu HMP, která umožní dokončit volební období se stabilním vedením města, a to za následujících podmínek:
1. Rozvoj klíčové dopravní infrastruktury a MHD
a. Rada zahájí s příslušnými státními orgány vyjednávání o finanční spoluúčasti státu na významných pražských infrastrukturních investicích, zejména na výstavbě metra D.
b. Ve zbývajícím čase volebního období vyvine Rada maximální úsilí k využití finančních prostředků určených rozpočtem hlavního města k investicím do infrastruktury.
c. V zájmu zlepšení komfortu života občanů a stavu životního prostředí Rada zahájí projektovou přípravu zahloubení některých dopravních tepen a komunikací jako je například dlouhodobě dopravně přetížená ulice V Holešovičkách.
d. Rada neprodleně zahájí vyjednávání s Radou Středočeského kraje o spolupráci a finanční spoluúčasti při výstavbě P+R parkovišť, která budou součástí systému Pražské integrované dopravy.
e. Současně Rada zahájí vyjednávání o spoluúčasti města a Středočeského kraje na dalším financování veřejné hromadné dopravy v Pražské metropolitní oblasti.
2. Nastartování rozvoje města a odblokování územního plánu
a. Rada vyjádří podporu k urychlené přípravě a výstavbě Silničního okruhu kolem Prahy v severozápadním kvadrantu města dle platných ZÚR hl. m. Prahy. Ve spolupráci s investorem stavby ŘSD bude minimalizovat negativní dopady na životní prostředí a s využitím všech dostupných technologických a stavebně technických úprav bude prosazovat kompenzační opatření dotčeným městským částem a jejich občanům.
b. Rada ve spolupráci s investorem stavby ŘSD prověří možnosti a následně připraví architektonickou soutěž na mostní objekt překonávající Vltavské údolí v oblasti Suchdola.
c. Rada předloží zastupitelstvu hl. m. Prahy návrh na vyhlášení stavební uzávěry v severozápadním kvadrantu při Silničním okruhu kolem Prahy ve stopě schválených zásad územního rozvoje.
d. Rada provede potřebné legislativní kroky pro urychlené odblokování nových ploch pro výstavbu vlastnického a nájemního bydlení na tzv. brownfieldech.
e. Kluby zastupitelů ODS a TOP09 a nezávislých v zastupitelstvu hl. m. Prahy podpoří schválení změny územního plánu Z 2832/00 ve stávajícím znění. Tato dlouho připravovaná změna umožní na území hl. m. Prahy nastartovat a realizovat klíčové dopravní stavby včetně inženýrských sítí a uskutečnit další dílčí změny umožňující umístit podzemní inženýrské sítě i ve funkčních plochách městské krajinné zeleně.
3. Odpovědné hospodaření hlavního města
a. Rada připraví takový návrh rozpočtu na rok 2019, který nebude meziročně navyšovat běžné výdaje, s výjimkou mandatorních výdajů vyplývajících z platné legislativy.
b. Rada se zaváže, že nebude čerpat neúčelovou rezervu rozpočtu pro rok 2018, obdržené dividendy ani výsledky hospodaření minulých let na jiné účely, než jsou živelní pohromy, havárie nebo mandatorní výdaje vyplývající z platné legislativy.
c. Rada zahájí vyjednávání s Ministerstvem financí a Ministerstvem vnitra o navýšení příspěvku na výkon přenesené působnosti státní správy, neboť městské části tuto činnost dlouhodobě dotují ze svých příjmů ze samosprávné oblasti.
d. Současně Rada navrhne zvýšení dotačních vztahů s městskými částmi tak, aby došlo k navýšení o 200 Kč na obyvatele.
4. Racionální přístup k budoucnosti Libeňského mostu
a. Kluby zastupitelů ODS a TOP 09 a nezávislých jsou přesvědčeny, že není možné rekonstruovat nebo zbourat Libeňský most a zároveň řešit provoz na Hlávkově mostě, aniž by došlo k celkové dopravní paralýze Prahy 7 i Prahy 8.
b. Stavba nového mostu je nezbytná. Proto kluby zastupitelů ODS a TOP 09 a nezávislých požadují rychlé vypsání architektonické soutěže na nový most mezi Holešovicemi a Karlínem, který odlehčí Libeňskému a Hlávkovu mostu.
c. Do té doby učiní Rada všechny potřebné kroky vedoucí k tomu, že Libeňský most bude rozumnou technickou cestou zajištěn a zachován, pokud možno pro všechny druhy dopravy. Most může být na jedné straně památka, ale zároveň je to nezbytná dopravní infrastruktura. Jeho budoucnost je ale třeba řešit věcně a bez emocí.
d. Kluby zastupitelů ODS a TOP 09 a nezávislých požadují zpracování podrobného rozboru nákladů na možnou rekonstrukci Libeňského mostu a zároveň podrobnou analýzu mezních nákladů na nový most, jehož architektonické řešení by vzešlo z otevřené soutěže. Než padne definitivní rozhodnutí, je potřeba důkladně a zodpovědně zvážit obě varianty.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV