Není divu, že Svaz provozovatelů venkovní reklamy reagoval a trochu spiklenecky Hudečkovy billboardy přelepil bílou plochou, aby upozornil na narychlo schválené Pražské stavební předpisy, které mají reklamní plochy v hlavním městě omezit. Ty odhlasovala Rada hl. m. Prahy vedená Hudečkem v červenci, platit přitom mají už od října. Samotné omezování billboardů by nebylo v ničem špatné, naopak, Praha je nejrůznější reklamou přímo přehlcena. Problém nově přijatých stavebních předpisů je ale stejný jako u všech dalších věcí, které Hudeček za dobu svého působení v pozici primátora posazoval – s nikým se o nich nebavil, prosadil je narychlo a navzdory všem. Rada města předpisy schválila, aniž je s někým příliš konzultovala, natož s odbornou veřejností nebo městskými částmi, které se jimi mimochodem budou muset už od 1. října řídit. Dokonce ani vlastnímu zastupitelstvu je Hudeček nedal schválit, protože, jaká drzost, chtělo o nich diskutovat a jejich účinnost odložit. Pokud by důsledkem celé této eskapády bylo jen přelepení volebních billboardů TOP 09, mohli bychom nad tím velkoryse mávnout rukou s vědomím, že jde jen o další nerozvážný úlet nevychovaného Hudečka. Jenomže jak se vzápětí ukázalo, pokud stavební předpisy opravdu začnou tak narychlo platit, zahraniční akcionář jedné velké billboardové firmy vyvolá s Českou republikou arbitráž kvůli zmařeným investicím, a pokud by firma spor vyhrála, Česká republika by mohla přijít až o miliardu korun. To by celý Hudečkův dvouletý pražský mejdan, při němž už se podařilo nelegálně prodlužovat zakázku na Opencard nebo o dva roky protáhnout výstavbu tunelu Blanka, znovu prodražilo. Doufejme, že Hudečkovy dny v primátorském křesle budou 10. a 11. října definitivně sečteny.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloslava Vostrá