V neděli 29. listopadu bude jízda mezi Prahou a Brnem po dálnici D1 zase o něco plynulejší. Po generální opravě bude pro plný provoz otevřen zmodernizovaný most Vysočina u Velkého Meziříčí. Celkem 425 metrů dlouhý a 70 metrů vysoký most je hlavním objektem modernizace úseku 19 dálnice D1. Během oprav byl v obou jízdních pruzích rozšířen na 12,5 metru, proběhla sanace spodní stavby mostu a protikorozní úprava povrchů. Modernizace na celkem 5,9 kilometrů dlouhém úseku u Velkého Meziříčí stála 1,58 miliardy korun a je spolufinancována z evropských fondů.
„Jsem velice rád, že rekonstrukce dálnice D1, úseku Praha–Brno v délce 160 km, probíhá podle plánu. Letos vlastně dokončíme sedm úseků oprav, práce skončí začátkem prosince,“ uvedl premiér Andrej Babiš. „Na příští rok zůstane k rekonstrukci asi 50 kilometrů. Důležité je zdůraznit, že ta dálnice se de facto staví nově. Každá strana se rozšíří o 75 centimetrů, to znamená dohromady 1,5 metru, což je z hlediska bezpečnosti velice důležité,“ upozornil předseda vlády.
Pro rok 2021 zbývá na brněnské dálnici dokončit pět posledních úseků z celkem dvaceti. Na jaře bude zprovozněno osm kilometrů na zbývající části úseku 12 u Humpolce, takže v příštím roce probíhat práce už jen na čtyřech úsecích v délce zhruba 41 kilometrů. Kompletní modernizace D1 bude dokončena v říjnu 2021.
„Chtěl bych poděkovat řediteli ŘSD, chtěl bych poděkovat firmě Metrostav, české firmě, která realizovala tuto náročnou rekonstrukci, a chci poděkovat i panu ministrovi, který tlačí na to, abychom dálnice jsme skutečně stavěli. V tuto chvíli máme rozestavěných 127 kilometrů dálnic, příští rok k tomu přibude dalších 120 kilometrů dálnic a pan ředitel je pod naším velkým tlakem, aby ty termíny zkracoval, což se mu také daří. V pondělí se otevře další úsek na Karlovy Vary. A Ředitelství silnic a dálnic je dnes největší investor v České republice,“ podotkl premiér Babiš.